Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Svátek práce,
zítra Zikmund.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Zobrazení diskuse
Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
05.11.2020  19:44
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
 
Koronavirus jako trest Pánì se v¹emi dùsledky!

Tento èlánek by nevznikl, kdybych náhodou nezachytil názor na souèasnou koronavirovou krizi, který se zaèíná stále více roz¹iøovat mezi obyèejnými lidmi. A prostí lidé øíkají, ¾e je to trest Bo¾í. ®e nás to Bùh trestá.

A paradoxnì, jejich konstatování je ve své jednoduchosti mnohem blí¾e k pravdì, jako v¹echna fundovaná hodnocení politikù, zdravotníkù a ostatních kompetentních, vyjadøujících se k souèasné krizi. V tomto konstatování se toti¾ skrývá jádro celého problému!

®el, pro moderní lidi je v¹ak obecnì pøíznaèné, ¾e ve vztahu k jakémukoliv problému se budou radìji zabývat tisíci podru¾nými vìcmi, jen ne jeho podstatou. Jen ne tím, co je nejzásadnìj¹í, nejvíce rozhodující a prvoøadé.

Takto je tomu samozøejmì také v pøípadì koronavirové krize, její¾ stále intenzivnìj¹í dopad na ná¹ ka¾dodenní ¾ivot je skuteènì trestem Bo¾ím. A my v¹ichni bychom si mìli v první øadì polo¾it otázku, za co nás to vlastnì Pán tak trestá?

Odpovìï je jednoduchá: za to, ¾e dìláme nìco ¹patnì, proto¾e pokud bychom jednali dobøe a správnì, nebylo by ¾ádného dùvodu trestat nás.

A co tedy dìláme ¹patnì? Co nedìláme tak, jak Stvoøitel chce? V èem se tak velmi pøíèíme Jeho Vùli, ¾e na nás dopustil takové sou¾ení, jeho¾ koneèné øe¹ení a definitivnì vyøe¹ení je v nedohlednu? Toto jsou zásadní otázky! Tyto otázky si je tøeba klást v souvislosti s koranvírovou krizí! Tímto smìrem bychom mìli uva¾ovat a hledat! Kdyby jsme tak udìlali, odpovìdi bychom urèitì na¹li.

Ale ¾el, tímto smìrem se my¹lení lidí neubírá, proto¾e na¹i souèasníci mají na to svùj vlastní názor. Mají svá vlastní øe¹ení. Øe¹ení, která sice mají z materiálního hlediska své opodstatnìní, ale zùstanou v¾dy jen nìèím dílèím a druhoøadým, proto¾e jim chybí ambice dopracovat se ke skuteèné podstatì celého problému. A ta je duchovní! Nám v¹ak chybí ambice problém øe¹it a vyøe¹it komplexnì, v jeho duchovnì materiálním propojení.

V kostelích se zaèínají objevovat oznámení o slavení m¹í za odvrácení pandemie. Je to krok správným smìrem, ale je tøeba si upøímnì øíci, ¾e m¹e a modlitby ji¾ nestaèí. V¾dy» pøece i pøed koronavirovou krizí chodili lidé do kostela a modlili se, a pøesto k ní do¹lo.

Modlit se je správné, ale u¾ je tøeba úplnì jiného druhu modliteb! U¾ je tøeba modliteb èinu! U¾ je tøeba, aby se to, co jsme se dosud modlili, v nás samotných uskuteènilo v èinu. U¾ je tøeba èin a jednání! U¾ je tøeba viditelnou zmìnu ¾ivota! U¾ je tøeba zmìnu hodnotového systému!

Nebo» ¾el to, co bylo dosud, byly víceménì jen prázdná slova! To v¹ak, co se nyní od nás oèekává, je reálné jednání. Je reálné jednání v souladu s Vùlí Nejvy¹¹ího! A ta nám byla zprostøedkována v Desateru pøikázání a v Je¾í¹ovì uèení o lásce ke Stvoøiteli a k bli¾nímu.

To, ¾e nás Pán trestá, je svìdectvím nedostateènosti na¹ich modliteb, které zùstaly pouze v rovinì slov a dosud se nepromìnily v èin. Dosud se nestaly jednáním. Vùlí Pánì dosud neodpovídá ani ná¹ ¾ivot, ani na¹e hierarchie hodnot, ani ná¹ zpùsob my¹lení.

Nebo» jen èin se poèítá! A proto¾e èinu není, dopadá na nás trest Bo¾í! Stvoøitel nás trestá, aby ukázal, jaký køehký je ná¹ svìt a jak rychle v nìm mù¾e v¹echno zkolabovat, pokud se u¾ koneènì nepohneme správným smìrem.

Nejvy¹¹í nám ukazuje, ¾e tady je, ¾e zde v¾dy byl a v¾dy bude, aèkoli ná¹ takzvaný moderní svìt u¾ v nìj nevìøí. A proto dává tomuto modernímu svìtu pocítit, jaký je malièký. Otøásá nim aby pochopil, ¾e musí zaèít fungovat na novém základì.

Nebo» èas dozrál a my se u¾ koneènì máme stát pravými lidmi! Lidmi spravedlivými, èistými, dobrými, èestnými a u¹lechtilými. Lidmi, majícími v úctì bli¾ních i Stvoøitele v¹eho. Lidmi, pro které jsou hodnoty dobra a ducha na prvním místì a v¹e ostatní je a¾ na druhém místì.

Pokud toto nepøivedeme v èin, bude konat Stvoøitel a v¹emi na¹imi dosavadními jistotami otøese tak zásadním zpùsobem, ¾e v nastávající nejistotì budou lidé donuceni hledat jedinou pravou jistotu, spoèívající v respektování Vùle Stvoøitele. Spoèívající v poznání Jeho Vùle a v respektování Jeho Vùle! V respektování jeho Vùle nejen prostøednictvím slov modliteb, jak tomu bylo doposud, ale zejména prostøednictvím svého reálného ¾ivota. Prostøednictvím zpùsobu svého my¹lení a prostøednictvím svého hodnotového systému.

Toto je od nás oèekáváno a toto je jediná pravá modlitba za odvrácení svìtové pandemie! Toto je podstata celého problému! V¹e ostatní, co se dìlá je sice nutné, ale vzhledem k tomu, co máme ve skuteènosti sami v sobì a se sebou z duchovního hlediska udìlat, je jen podru¾né. V¹emi vnìj¹ími opatøeními bez duchovní zmìny v podstatì jen potlaèujeme nìco, èeho podstatu neznáme, nechceme ji pochopit a pøijmout, a proto to, pouze zvenèí potlaèeno, propukne èasem s novou silou a mo¾ná trochu jiným zpùsobem. Pokud bychom to ale udìlali naopak a øe¹ili pøednostnì podstatu, její vyøe¹ením by zmizely i v¹echny dùsledky a koronavirová krize by ustoupila.

Na dùkaz pravdivosti v¹ech, vý¹e uvedených tvrzení, se podívejme na jednu zcela konkrétní oblast. A sice, na oblast umìlecké tvorby, která je souèasnou krizí mimoøádnì posti¾ena. Umìlecká sféra je na kolenou a umìlci prosí stát o pomoc, aby mohli vùbec pøe¾ít, a aby spolu s nimi pøe¾ilo také jejich umìní.

Umìlci jsou toti¾ vìt¹inou lidé svobodných povolání a nemají stálé zamìstnání. Jsou proto zvyklí na nejistotu. Proto si vytváøejí finanèní rezervy, aby dokázali pøeklenout nejisté období mezi koncem jedné práce a zaèátkem druhé. Proto i jistým zpùsobem dokázali pøeklenout první vlnu koronavirové krize, a po jejím ukonèení a letním poklesu infikovaných optimisticky oèekávali podzimní období, kdy se budou moci naplno pustit do práce.

Na podzim v¹ak pøi¹la je¹tì silnìj¹í, druhá vlna pandemie. V¹echny umìlecké aktivity jsou omezeny na minimální míru nebo úplnì, av¹ak v¹echny jejich úspory na hor¹í èasy se minuly bìhem první vlny krize. Umìlci ¾ádají stát o pomoc a o holé pøe¾ití. A nakonec jim asi nezbude nic jiného, ne¾ jít na úøady práce.

Ano, umìlecká oblast je zasa¾ena mimoøádnì silným zpùsobem, av¹ak øe¹ení této situace má dvì roviny. První rovina pøedstavuje øe¹ení klasického typu, èili pøes peníze. Pøes rùzné podpory, pøes rychlé, takzvané helikoptérové peníze a podobnì.

Ale peníze nejsou v¹echno! Není to toti¾ tak jednoduché a jednostranné, jak si to pøedstavuje na¹e civilizace, postavená pøedev¹ím na penìzích. Tento problém má i druhou, mnohem hlub¹í rovinu. O to se ale absolutnì nikdo nezajímá, proto¾e jak ji¾ bylo zmínìno, nikoho ani jen nenapadne jít s nìjakým problémem a¾ k jeho jádru a podstatì.

A co je onou podstatou v tomto konkrétním pøípadì? K poznání podstaty se dopracujeme prostøednictvím otázky, proè byla takto mimoøádnì posti¾ena právì umìlecká sféra? Proè to právì ji takto extrémnì, a¾ existenènì zasáhlo?

Proto¾e umìní z vy¹¹ího hlediska, které nikoho nezajímá, je tu na to, aby bylo vlajkovou lodí pozdvihování civilizace, národù i jednotlivcù k vy¹¹ím a u¹lechtilej¹ím ideálùm. Umìní je tu na to, aby dìlalo lidi lep¹ími, u¹lechtilej¹ími a mravnìj¹ími. Aby je vedlo k vysokým a vzne¹eným duchovním hodnotám.

O tìchto vìcech minulé generace vìdìly a napøíklad koncem 19. století, kdy se pomalu zaèala formovat my¹lenka na¹í národní samostatnosti, bylo hlavním cílem vìt¹iny literátù pøedev¹ím pozdvihování vlastního národa. A to po v¹ech stránkách. Po stránce materiální, po stránce gramotnosti a vzdìlání, i po stránce mravní a duchovní.

Nebo mù¾eme uvést jiný pøíklad. Tøeba barokní hudbu. Jejím cílem bylo pozvedat du¹e posluchaèù k Stvoøiteli. "Ke slávì a cti Bo¾í!" Toto psal Johann Sebastian Bach pod své notové partitury.

A co dnes? Dnes umìní fatálním zpùsobem rezignovalo na své poslání posouvat civilizaci, národy a jednotlivce k nìèemu lep¹ímu, vy¹¹ímu a u¹lechtilej¹ímu. Souèasné umìní rezignovalo na své pravé poslání. Vysmálo se z nìj, pøestalo být vlajkovou lodí vzestupu a vykroèilo svou vlastní cestou. Cestou dekadence, úpadku, nemravnosti, vulgárnosti a obscénnosti. Umìní u¾ neukazuje cestu nahoru, ale dolù do pekel. A souèasní moderní materialistiètí a ateistiètí umìlci si mysleli, ¾e to tak snad pùjde donekoneèna. Samozøejmì, velká èest v¹em výjimkám.

Nicménì Ten, v jeho¾ existenci tito "umìlci" ji¾ nevìøí, jim dal tvrdì pocítit, ¾e zde je a ¾e ji¾ má dost toho hnoje, který produkují pod rou¹kou umìní. A proto toto "umìní" a jeho tvùrce srazil na kolena. Zahnal je do existenèních problémù, znemo¾nil jim produkovat dal¹í ¹pínu a dopøál jim èas k zamy¹lení. K zamy¹lení nad tím, co vlastnì dìlají a komu tím slou¾í. Daroval jim prostor, aby si to uvìdomili, proto¾e pøi jejich dosavadní tvùrèí vytí¾enosti jim chybìl èas na zásadní hodnotovou sebereflexi.

Nyní proto èas mají a mìli by ho správnì vyu¾ít. Vyu¾ít tak, ¾e zásadním zpùsobem pøehodnotí své dal¹í umìlecké smìøování a koneènì pochopí, co je pravým úèelem umìní.

Tyto skuteènosti a tento pohled v¹ak ¾el absentuje ve v¹ech debatách, vìnujících se záchranì umìní. Øíká se v nich v¾dy jen o penìzích a o státní podpoøe, jejím¾ prostøednictvím by umìlci pøeklenuli nejtì¾¹í období, aby pak mohli znovu zaèít s produkcí stejné mravní, morální, lidské a duchovní ubohosti, jako pøedtím.

To, o èem jsme mluvili v první èásti textu, se tedy takovýmto zcela konkrétním zpùsobem promítá do oblasti umìní. A podobným zpùsobem se to promítá do ka¾dé oblasti na¹í spoleènosti, ba dokonce také do na¹eho osobního ¾ivota. V¹ude tam na nás v souèasnosti dopadá trest Bo¾í!

Tento názor prostých lidí je pravdivý, ale nesmí zùstat pouze u konstatování. Musí z nìj být vyvozeny konkrétní a zásadní dùsledky pro ná¹ ka¾dodenní ¾ivot. Musíme se v¹ichni spoleènì i ka¾dý sám za sebe ptát, proè na nás tento trest pøichází? Musíme se ptát, co dìláme tak ¹patnì, ¾e na nás Nejvy¹¹í nìco takového dopou¹tí? Musíme pochopit, v èem se pøíèíme Vùli Pánì, o ní¾ správné pochopení jsme se dosud vùbec nezajímali, a proto jsme ji ani nemohli správnì naplòovat. Musíme znát Vùli Nejvy¹¹ího, musíme znát co je jí od nás vy¾adováno a musíme to zaèít naplòovat. Musíme se hodnotovì obrodit, proto¾e ná¹ dosavadní hodnotový systém byl nesprávný. Musíme se stát novými, jinými a lep¹ími lidmi. Lidmi skuteènými a pravými! Takovými, jakými nás chce mít ná¹ Pán. Lidmi èestnými, spravedlivými, dobrými, skromnými, èistými, u¹lechtilými, laskavými, duchovními a milujícími Stvoøitele.

Bo¾í trest na nás dopadá, proto¾e jsme od tohoto v¹eho na míle vzdálení. Pokud to nepochopíme, pokud si to nepøiznáme a pokud to budeme ignorovat, pøijdou na nás dal¹í tresty, které nás budou ohýbat a tlaèit správným smìrem. A my se buï v tomto smìru ohneme a podvolíme, nebo nás Vy¹¹í Moc definitivnì zlomí. ®ádné jiné støední cesty není.

http://vaznost-doby.bloger.cz/ ve spolupráci s M.©.
Re¾im zobrazení: v¹e / strom
Zpìt na seznam diskusí

Reakce k této diskusi
Èo, alebo kto je Boh? 22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? 23.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Òouma25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Huml25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Tuff26.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí29.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Sleko¹22.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.01.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.02.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.04.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.05.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.06.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.07.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.09.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.11.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.03.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.04.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.05.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.06.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.10.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.11.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí13.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Vo¹ouch14.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí15.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.09.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.08.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.11.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.12.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.01.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.04.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.05.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.06.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.11.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.01.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.06.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.11.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto08.07.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.11.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.09.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.08.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.05.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.04.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.06.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.09.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.01.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.02.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.04.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.05.2023
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.10.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.08.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.06.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.09.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto27.11.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.12.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.01.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.02.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.05.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.04.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.09.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.11.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto23.02.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.03.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.04.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.01.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.02.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.04.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.06.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.07.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.08.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí04.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.11.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Alfons14.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.07.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.08.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.09.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.09.2017