Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Svátek práce,
zítra Zikmund.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Zobrazení diskuse
Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
20.04.2017  19:45
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
 
Probuïme se! Otèená¹ nikdy nebyl jen modlitbou!

Modlitba Otèená¹ nebyla nikdy tím, za co ji lidé po celá staletí pova¾ovali. Nikdy toti¾ nebyla pouze modlitbou, to jest nìèím, co má být odøíkané v domnìní, ¾e právì pou¾íváním tìchto slov se správnì modlíme.

Otèená¹ je ve skuteènosti nìèím mnohem vìt¹ím! Je to praktický návod, jak má èlovìk ¾ít a o jaké hodnoty má ve svém ¾ivotì usilovat.

Skládá se ze dvou èásti. V první nám je ukázáno, jak máme pøistupovat ke Stvoøiteli a v druhé, jak máme pøistupovat ke svému vlastnímu ¾ivotu. Èili, co si v nìm máme pøedev¹ím pøát.

"Otèená¹, jen¾ jsi na nebesích!" Tato slova znamenají, ¾e èlovìk uznává otcovskou autoritu Boha, vùèi které stojí a v¾dy bude stát jako dítì. A tak, jak je pro dítì raného vìku bezvýhradnou autoritou autorita jeho rodièù, jejich¾ poslouchá, proto¾e mu chtìjí jen dobøe, tak má být pro nás v¹echny bezvýhradnou autoritou ná¹ Pán. Autoritou, pøed jejím¾ Vùlí se v hluboké dìtské dùvìøe skláníme.

"Posvì» se jméno tvé!" Jde o vyjádøení hluboké úcty a posvátnosti, kterou máme prokazovat Pánu a v¹emu, co s ním souvisí. A tedy i jeho menu!

"Pøijï království tvé." To není ¾ádná prosba, ani ¾ádné pokorné, alibistické oèekávání. To je slib! To je závazek! To je vyjádøení odhodlání k èinu! Právì nimi, konkrétními èiny a reálným jednáním v ka¾dodenním ¾ivotì má toti¾ ka¾dý z nás pøispìt svým vlastním dílem a podle svých vlastních schopností k tomu, aby mohlo pøijít na zem království nebeské. Na¹im vlastním pøièinìním a za na¹eho vlastního spolupùsobení.

"Buï Vùle tvá." Tato slova jsou opìt závazkem pro ka¾dého, kdo je vyslovuje. Závazkem, ¾e se bude sna¾it ve svém ¾ivotì zohledòovat Vùli svého Otce. A to nejen ve svých slovech a èinech, ale i ve svých my¹lenkách a citech. Vùle Otcova se tedy má stát mìøítkem a kritériem absolutnì v¹eho, co èlovìk èiní a co se teprve uèinit rozhoduje.

Její naplòování v¹ak nutnì pøedchází její znalost. Její dokonalé pochopení, abychom mohli na základì jejího poznání správným zpùsobem formovat svùj ¾ivot. Není toti¾ mo¾né plnit nìco, co neznáme, nebo co sice známe, ale pouze povrchnì a nedostateènì.

Kdo nechce poznávat Vùli Nejvy¹¹ího, nemù¾e ji plnit a kdo ji neplní, nutnì tím sám na sebe pøivolává negativní zpìtné úèinky. Nebo» jak ji¾ bylo øeèeno, Otcova Vùle nám chce pouze dobro a pokud ji odmítáme, mù¾e se nám dostat jedinì protipólu dobra, kterým je zlo.

Nebo» následující slova: "jako v nebi, tak i na zemi" v jejich dalekosáhlém dosahu znamenají, ¾e v bla¾enosti dobra, ve které ¾ijí obyvatelé ráje ¾ijí pouze proto, ¾e znají a bezvýhradnì naplòují Vùli Otcovu. A na zemi mù¾e být jako v nebi jedinì tehdy, pokud i zde budou lidé jednat stejnì.

"Chléb ná¹ vezdej¹í dej nám dnes." - tak zaèíná druhá èást Otèená¹e. Naznaèuje nám, ¾e se máme starat o nabývání chleba ka¾dodenního, jako¾ i v¹ech svých ostatních potøeb, av¹ak jako na prvoøadé musíme v¾dy dbát na Vùli Otcovu. Uspokojování na¹ich potøeb se nám nikdy nesmí stát absolutnì v¹ím, abychom nakonec, v bláznivém ¹ílenství jejich nikdy nekonèícího naplòování zcela zapomnìli na svého Otce a jeho Vùli tak, jak se to stalo lidem souèasné doby.

"A odpus» nám na¹e viny, jako¾ i my odpou¹tíme na¹im viníkùm." Kdo doká¾e odpustit, tomu bude odpu¹tìno. Kdo ale odpustit nedoká¾e, ten sám nemù¾e oèekávat ¾ádného odpu¹tìní.

Ka¾dý z nás se ve svém ¾ivotì provinil vùèi svým bli¾ním, i kdy¾ nìkdy nechtìnì. A vùèi ka¾dému z nás se provinili na¹i bli¾ní. Mnohdy i velmi bolestnì. Pokud ale my jim nebudeme schopni odpustit jejich provinìní vùèi nám, nemohou být odpu¹tìny ani ty na¹e vùèi druhým.

Neschopnost odpustit a ustavièné zabývání se starými ranami a vinami je toti¾ ne¹tìstím na¹eho svìta i ka¾dého jednotlivce, který tak èiní. Uka¾me si to na pøíkladu ze souèasnosti:

Existují zemì, kterým svého èasu Rusové ublí¾ili, jako napøíklad Polsko, Litva, Loty¹sko, Estonsko, nebo Ukrajina. Jejich neschopnost odpustit ani po mnoha desítkách let v¹ak v souèasnosti pøerùstá a¾ do nenávisti. A jejich nenávist, obratnì vyu¾ívána lidmi se svìtovládnì mocenskými zájmy vytvoøila z tìchto zemí výbu¹né zóny, naplnìné obrovským potenciálem nenávisti, schopným pøerùst a¾ do velkého, svìtového konfliktu mocností.

Nebo» neschopnost odpustit pøiná¹í nenávist, nenávist plodí konflikt a konflikt pøiná¹í zkázu. Na nenávisti, jako na nìèem silnì destruktivním není prostì mo¾né konstruktivnì budovat a je smutné, ¾e tøeba souèasná politická orientace Ukrajiny je postavena právì na nenávisti, pramenící z neschopnosti odpustit. Na nenávisti, opírající se o fa¹istickou minulost a fa¹istické tradice. A podobná atmosféra vládne i v pobaltských zemích.

Ano, nìkdy bývá opravdu tì¾ké odpustit, pokud nám nìkdo velmi ublí¾il. Chce to èas a bylo by pokrytecké podávat si ruce, pokud to vnitønì tak necítíme. Je v¹ak tøeba pracovat na odpu¹tìní, abychom k nìmu mohli nakonec dojít. Hojivý èas nám mù¾e být pomocí k tomu, abychom se nakonec zbavili tíhy køivd a dokázali odpustit ve svém srdci. Nebo» jedinì odpu¹tìním lze pøetnout øetìz zla, které by muselo ve svém dal¹ím postupném navy¹ování a¾ do nenávisti pøinést mnoho nepøedvídatelného ne¹tìstí nám samotným i na¹emu okolí.

"A neuveï nás v poku¹ení, ale zbav nás od zlého." Velké je poku¹ení, spoèívající v nadhodnocení ceny na¹í vlastní, egoistické, lidské vùle. Velmi velké je poku¹ení stavìt svou malou a nedokonalou vùli nad Vùli na¹eho Otce. Av¹ak právì tímto zpùsobem se vzdalujeme dobru a vydáváme na cesty zla.

Je proto tøeba zbavit se této prvotní pøíèiny zla. A to i pro¾íváním námi samými takovýmto zpùsobem pøivolaným utrpením, ve kterém pochopíme, jaká fale¹ná a nedokonalá je na¹e vlastní vùle. Ve kterém pochopíme, ¾e na¹e svévole je v podstatì otevøenou branou ke zlu, zatímco radost, ¹tìstí, mír a vnitøní naplnìní spoèívají pouze v plnìní a zohledòování dokonalé Vùle Nejvy¹¹ího.

Ale proto¾e dnes ¾ijeme v dobì materialismu a absolutního odtr¾ení od Boha, "modlí" se souèasní lidé svým zpùsobem ¾ivota následující anti otèená¹:

Nìco takového, jako Bùh je jim zcela lhostejné a nepøedstavuje to pro nì vùbec ¾ádnou autoritu.

Jeho jméno jim není vùbec svaté a jsou ho proto schopni zavléci do nejneuvìøitelnìj¹í ¹píny.

Nezajímá je ¾ádné království nebeské, které by se mìli sna¾it vytváøet na zemi. Naopak, budují si své vlastní království. Království povrchního lesku a køivých zrcadel, pod jeho¾ vnìj¹í fasádou na odiv vystavovaných u¹lechtilých ideálù se skrývá fale¹, nízkost, zka¾enost, touha po moci a neuvìøitelná lidská malost.

Lidi nezajímá ¾ádná Vùle Nejvy¹¹ího. Mají zájem jen o naplòování své vlastní vùle a proto nemù¾e být na zemi tak, jako v nebi, ale je na ní jako v pekle, plném zloby, chamtivosti, bezohlednosti, nelidskosti, egoismu, závisti, zvrhlosti a mnohého jiného.

Získávání chleba ka¾dodenního, jako i ostatní naplòování svých potøeb se provádí tak, ¾e se bezohlednì odtrhává chléb ka¾dodenní od úst jiným a nenasytná chamtivost jednìch pøipravuje o ty nejzákladnìj¹í potøeby druhých.

Lidé nepromíjí svým viníkùm, ale naopak ¾iví a stupòují svou nenávist. A jejich nenávist, podporovaná zvrhlými elitami na¹eho svìta je stupòovaná a¾ k hranici nové, celosvìtové váleèné katastrofy s vizí jaderné války, jako poslední teèky za historií civilizace na na¹í planetì, odvrácené od Vùle Bo¾í.

Ve své domý¹livosti a pý¹e upadají lidé dne¹ka do marnivého poku¹ení o velikosti vlastní vùle, která jako divoké zvíøe utr¾ené z øetìzu ¾ene svìt do ne¹tìstí a zkázy. Ve své slepotì nepoznávají zlo, kterému vstøíc se bezhlavì ¾enou uctíváním vlastní vùle. Zlo, jeho¾ katastrofální dùsledky od nich nemohou být odvrácené, proto¾e tak oni sami chtìjí.

V maximálnì jednoduchém souhrnu to tedy znamená, ¾e ¾ivot v souladu s moudrostí, obsa¾enou v Otèená¹i musí lidem pøinést království nebeské na zemi. A v jejich osobním ¾ivotì ¹tìstí, radost a mír.

Naopak, anti otèená¹ souèasného zpùsobu ¾ivota je jistou cestou, smìøující k záhubì lidstva i celé na¹í planety. K záhubì, která se k nám v¹em s dìsivou rychlostí pøibli¾uje. K záhubì, ke které kráèíme vnitønì rozervaní, nenaplnìní a na míle vzdáleni od pro¾ívání skuteèného, hlubokého a pravého ¹tìstí.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©
Re¾im zobrazení: v¹e / strom
Zpìt na seznam diskusí

Reakce k této diskusi
Èo, alebo kto je Boh? 22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? 23.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Òouma25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Huml25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Tuff26.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí29.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Sleko¹22.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.01.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.02.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.04.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.05.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.06.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.07.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.09.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.11.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.03.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.04.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.05.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.06.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.10.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.11.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí13.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Vo¹ouch14.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí15.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.09.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.08.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.11.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.12.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.01.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.04.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.05.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.06.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.11.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.01.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.06.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.11.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto08.07.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.11.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.09.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.08.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.05.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.04.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.06.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.09.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.01.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.02.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.04.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.05.2023
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.10.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.08.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.06.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.09.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto27.11.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.12.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.01.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.02.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.05.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.04.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.09.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.11.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto23.02.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.03.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.04.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.01.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.02.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.04.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.06.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.07.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.08.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí04.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.11.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Alfons14.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.07.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.08.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.09.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.09.2017