Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Svátek práce,
zítra Zikmund.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Zobrazení diskuse
Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
21.06.2018  14:59
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
 
Zmìna vesmírného paradigmatu likviduje západní civilizaci!

Není ¾ádná náhoda, ¾e v Èechách i na Slovensku se spoleènost výraznì polarizuje. ®e se vytváøejí dvì skupiny lidí, stojící proti sobì a¾ v nepøátelství. ®e jedni jsou za Zemana a druzí proti Zemanovi. ®e jedni byli za protesty za slu¹né Slovensko a druzí zase proti nim. ®e jedni jsou za Rusko a Putina, a druzí zase proti Rusku a Putinovi.

Ve v¹em tomto se skrývá nìco zásadnìj¹í, ne¾ by se mohlo na první pohled zdát. Jde tu toti¾ o vzájemné pnutí mezi dvìma typy my¹lení a cítìní, které úzce souvisí se souèasnou zmìnou charakteru vesmírného záøení.

Toto záøení toti¾ dosud podporovalo individualismus a racionálnì analytické my¹lení, pøíznaèné pro západní svìt. Odteï v¹ak zaèíná být vesmírem podporován východní typ my¹lení a vnímání svìta, postavený na intuitivnosti, spolupráci a kolektivním úsilí o dobro celku.

Celkem reálnì se tyto tendence zaèínají stále viditelnìji projevovat právì vzestupem Ruska a Èíny, zatímco naopak na západì zaèíná celkem viditelnì docházet k rùzným rozkladným, a¾ sebe destruktivním procesùm.

Takové je souèasné dìní v hrubých rysech a my se nyní podívejme na celou vìc trochu detailnìji, proto¾e jeho dùsledky se bytostnì dotýkají ka¾dého z nás.

Vývoj na na¹í planetì je univerzem øízen zcela konkrétním smìrem, a tento smìr je urèován, nebo jinak vyjádøeno, doslova vynucován celkem konkrétním typem vyzaøování vesmíru.

V minulosti ¾ili tøeba na na¹í planetì dinosauøi a jiní je¹tìøi. Existenci a rozvoj tohoto typu fauny, ale také flóry podmiòoval konkrétní charakter vyzaøování univerza. Po èase se v¹ak toto vyzaøování zmìnilo a vzalo vítr z plachet je¹tìrùm, kteøí byli do té doby vedoucím ¾ivoèi¹ným druhem. Jeho zmìna pro nì znamenala záhubu, av¹ak otevøela dveøe mo¾nosti plného rozvinutí nového vedoucího ¾ivoèi¹ného druhu, a sice savcù. Tím do¹lo k zahájení dal¹ího velkého èasového cyklu ve vývoji ¾ivota a vìdomí na na¹í planetì.

No a podobným zpùsobem to pokraèovalo a¾ do novovìku, kdy opìt nová zmìna vesmírného cyklu zaèala podporovat analyticko kritický a racionalisticko individualistický zpùsob my¹lení. V¹echny národy, které se dokázaly naladit na tento typ záøení, byly s podporou univerza vynesené nahoru a staly se vedoucími. A byly to pøedev¹ím národy západní. Jejich postupný, intelektuálnì racionální vývoj zaèal støedovìkou uèeností, prudce expandoval v renesanci, pozdìji v osvícenství, pak v technické revoluci, a nakonec vyvrcholil vìdecko technickým rozvojem souèasného typu.

Západní racionalismus dal svìtu mnohé nové poznatky, objevy a vynálezy. Do¹lo k obrovskému rozvoji matematiky, fyziky, astronomie, mechaniky, filozofie a mnoha jiných odvìtví. ©lo o období ve vývoji lidstva, které mìlo svùj obrovský význam a posunulo nás výrazným zpùsobem dopøedu v mnoha oblastech. Lidé se prostøednictvím svého analyticky racionálního my¹lení stali doslova pány svìta. A nejen doslova, ale zcela konkrétnì se na absolutní vrchol vy¹vihly právì národy racionalistické a technicky zdatné.

Tyto národy se v¹ak ¾el, na základì své pøevahy zaèaly vyvy¹ovat nad ostatní. Zaèaly se nad nì nadøazovat, zaèaly si je podmaòovat a zotroèovat, proto¾e zaostalej¹í obyvatelé jiných zemí jednodu¹e nedokázali svými luky a ¹ípy èelit dìlùm a pu¹kám dobyvatelù.

Je¹tì pøed nástupem velkého vesmírného cyklu, podporujícího západní racionalismus se dostalo celému svìtu dùrazného upozornìní, ¾e v¾dy a za ka¾dé situace je tøeba mít na zøeteli nejvy¹¹í princip bytí, spoèívající v úctì a lásce k bli¾nímu, jako k sobì samému. Poznání a uplatòování toho principu se toti¾ mìlo stát jakousi záchrannou brzdou. Ta mìla zabránit tomu, aby vedoucí národy svìta nezneu¾ívaly v¹eho toho, èeho mohly dosáhnout za podpory univerza. Aby toho nezneu¾ívaly ve formì jakékoli nadvlády èlovìka nad èlovìkem, nebo národa nad národem. Nebo» racionalismus, nièím nekorigován, má tendenci zvrhnout se právì k takovémuto zneu¾ívání.

®el národy, které byly univerzem vyneseny na vrchol nedbaly principu lásky k bli¾nímu, a proto svou nabytou moc zneu¾ily ve formì kolonialismu, bezcharakterního uctívání penìz a kapitálu, rozpoutáváním válek, ekonomickým zotroèováním národù, nebo jejich okrádáním o pøírodní zdroje. Vedoucí národy upadly do dychtivosti po moci a vlivu, do bezuzdného u¾ívání, do nemravných zvráceností a do mnoha jiných negativních vìcí.

No a v souèasnosti dosahuje zvrácenost tohoto zpùsobu my¹lení svého vrcholu. Pìkná slova o humanismu, demokracii, lidských právech a jiných u¹lechtilých vìcech se stala jen zástìrkou bezohlednosti, chamtivosti a geopolitických, nebo èistì ekonomických zájmù. Zástìrkou neovladatelné touhy po absolutní moci nad lidmi a národy, prostøednictvím jejich totálního zotroèení, jako koneèného cíle.

Av¹ak na vrcholu bodu ji¾ v souèasnosti absolutnì zvráceného principu racionalisticky individualistického my¹lení západního typu dochází k pravidelné cyklické zmìnì vesmírného záøení, která má posunout na¹i civilizaci opìt o dal¹í krok vpøed v jejím vývoji.

Svìt zaèíná být univerzem tlaèen do nové kvality! Pokud toti¾ kdysi mluvil Kristus o lásce k bli¾nímu jako o mo¾nosti, nový typ vyzaøování vesmíru to nyní pøiná¹í jako po¾adavek! Jako nezbytný po¾adavek uskuteènìní nového evoluèního kroku ve vývoji lidské civilizace. Kdo tuto zmìnu charakteru vyzaøování vesmíru zachytí a bude s ní kráèet v souladu, toho síly univerza vynesou na vrchol a budou ho podporovat.

Vesmírné záøení zaèíná tedy podporovat snahu o kolektivní dobro a snahu o dobro celku, namísto pøedchozí individualizace. Zaèíná podporovat intuici a lidskost, namísto dosavadní racionality. Zaèíná podporovat spolupráci a rovnost, namísto dosavadního hierarchického nadøazování bohatých a mocných nad chud¹ích a slab¹ích.

Reálnou ukázkou tìch dvou pólù, to jest starého a ji¾ zdegenerovaného zpùsobu my¹lení západního typu a nového, konstruktivního, a na spolupráci zalo¾eného my¹lení východního typu získáme porovnáním zahranièní politiky západu a Ruska. Ze strany západu jde stále jen o zastra¹ování, výhrù¾ky, agresivitu a neustále vyvolávání konfliktù, s køeèovitou snahou za ka¾dou cenu udr¾et svou pøevahu a profitovat z ní. Na rozdíl od toho ministr zahranièí Ruska Sergej Lavrov mluví v¹ude, kde jen pøijde o spolupráci. Je pøímo do oèí bijící a jasnì viditelné, jak západ sází pouze na provokaci a konfrontaci, zatímco východ usiluje o spolupráci.

Abychom ale dobøe rozumìli, také princip rozvoje rozumové racionality byl ve vývoji lidstva potøebný a pøinesl mu nesmírnì mnoho u¾itku. Byl to nezbytný krok, ale proto¾e ¾el nebyl pøedními národy svìta, které zachytily toto vesmírné záøení a dlouho kráèely v jeho podpoøe, dostateènì razantnì korigován principem lásky k bli¾nímu, dospìl nevyhnutelnì a¾ do zdegenerované podoby, v jaké ho známe dnes, tøeba s jeho prosazováním gender ideologie, která kromì rodu mu¾ského a ¾enského zná je¹tì dal¹ích padesát rodù.

A podobných, vyslovenì zvrácených prvkù je v souèasnosti na západì velmi mnoho. Je oèividný doslova a¾ kolaps logického my¹lení, kdy¾ napøíklad pøíslu¹níci komunity LGBTI vítají imigranty, pøièem¾ v zemi, odkud migranti pøicházejí hrozí za homosexualitu trest smrti. A pokud by imigranti zavedli právo ¹aríja na území Evropy, hrozil by trest smrti homosexuálùm také zde.

Nebo tøeba skuteènosti, jdoucí pøímo proti základnímu pudu sebezáchovy a sebeúcty, kdy se ozbrojení nìmeètí policisté dají zmlátit migranty jen proto, aby v pøípadì adekvátní odpovìdi na jejich násilnosti nebyli oznaèení za politicky nekorektní, nebo za islamofoby.

Pokud jsme tedy na zaèátku mluvili o polarizovaní na¹í spoleènosti, velmi úzce to souvisí se v¹emi, vý¹e uvedenými skuteènostmi. Jde toti¾ o støet mezi lidmi, je¹tì západního typu racionalistického my¹lení, který má stále reálnou moc a opodstatnìní svého dal¹ího trvání vyvozuje z toho, co dosud vytvoøil, i kdy¾ u¾ v podstatì ztrácí vítr z plachet.

Na druhé stranì barikády stojí lidé nového, intuitivního, na spolupráci a rovnosti zalo¾eného, východního typu my¹lení, cítìní a vnímání svìta, jejich¾ zaèínají protlaèovat do popøedí síly vesmíru. A tyto síly budou tlaèit do popøedí ka¾dého jednotlivce, ka¾dého èlovìka, ale také ka¾dý národ, který se na nì naladí a zaène jednat v jejich duchu. Je tedy jen èistì na nás, zda zachytíme tyto nové impulzy univerza a pøizpùsobíme se jim, nebo se budeme stále køeèovitì orientovat na to staré, které má zatím je¹tì velkou sílu a moc. A proto také mnoho pøívr¾encù.

Ale tato moc se u¾ hroutí! U¾ kolísá, proto¾e ztrácí dosavadní podporu univerza, aèkoli se je¹tì z posledních sil sna¾í udr¾et dosavadní status quo. Rozpadající se moc západu se dostává do agónie, èím¾ se ale stává mimoøádnì nebezpeènou, proto¾e nejvíce kope kùò, který se právì ve smrtelní agonii nachází.

Je to tedy celé jako z pohádky o dvanácti mìsíèkách, kdy ¾ezlo vlády dr¾í v rukách urèitou dobu v¾dy jeden z nich, a pak pøedá svou vládu druhému. A tak nyní také my ¾ijeme v dobì, kdy musí racionalistický zpùsob západního typu my¹lení, který pøinesl svìtu mnoho dobrého, chtì nechtì nezbytnì pøedat ¾ezlo vlády do rukou intuitivního, o dobro celku a o spolupráci usilujícího zpùsobu my¹lení východního typu.

Nebo» to, co vytvoøil západ dosud, pøedstavovalo urèitý nezbytný stupeò vývoje lidské civilizace. Pøedstavovalo to urèitý schod, na kterém na¹e civilizace stála dlouhá období obìma svýma nohama. Av¹ak nastává èas vylo¾it v pøirozeném vývoji nohy na dal¹í schod, pøièem¾ to staré a pøede¹lé se nikde neztrácí. Odná¹íme si to toti¾ sebou, jako nezbytnou a potøebnou souèást na¹eho pøedchozího vývoje.

PS. Ono je v podstatì bezpøedmìtné rozli¹ovat mezi zpùsobem my¹lení západního a východního typu. Ve skuteènosti toti¾ existuje jen my¹lení konstruktivní, nebo nekonstruktivní. Jen my¹lení, z hlediska dal¹ího evoluèního vývoje na¹í civilizace perspektivní, nebo neperspektivní. Nerozhodují tedy ¾ádné hranice, ani ¾ádná národní omezení, proto¾e pøedstavitele obou tìchto typù my¹lení mù¾eme najít v ka¾dém národì.

Zároveò v¹ak ale platí, ¾e toho perspektivního a konstruktivního typu my¹lení a vnímání svìta se, vyjádøeno v procentech, nachází mnohem více na takzvaném východì a naopak, toho nekonstruktivního a neperspektivního mnohem více na západì.

No a zcela na závìr se je¹tì podívejte na tento krátký, desetiminutový dokument o vzhledu souèasné moderní Moskvy, který pravdìpodobnì nikdy neodvysílá ¾ádná z na¹ich nenávistnì a protirusky zamìøených televizí.

https://www.youtube.com/embed/hZaN4jaQT_4
Re¾im zobrazení: v¹e / strom
Zpìt na seznam diskusí

Reakce k této diskusi
Èo, alebo kto je Boh? 22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? 23.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Òouma25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Huml25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Tuff26.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí29.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Sleko¹22.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.01.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.02.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.04.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.05.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.06.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.07.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.09.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.11.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.03.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.04.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.05.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.06.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.10.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.11.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí13.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Vo¹ouch14.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí15.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.09.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.08.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.11.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.12.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.01.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.04.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.05.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.06.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.11.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.01.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.06.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.11.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto08.07.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.11.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.09.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.08.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.05.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.04.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.06.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.09.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.01.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.02.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.04.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.05.2023
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.10.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.08.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.06.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.09.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto27.11.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.12.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.01.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.02.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.05.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.04.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.09.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.11.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto23.02.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.03.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.04.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.01.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.02.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.04.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.06.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.07.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.08.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí04.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.11.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Alfons14.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.07.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.08.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.09.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.09.2017