Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Svátek práce,
zítra Zikmund.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Zobrazení diskuse
Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
11.01.2018  15:42
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
 
Demaskování pokrytectví charity, pøijímání migrantù a ekologie

®ijeme v dobì maximálního rozkvìtu pokrytectví a tento fakt nebude ¾ádnou novinkou pro nikoho, kdo je jenom trochu vnímavý. A jedním z nich je napøíklad to, ¾e lidé, kteøí svým bezohledným jednáním zpùsobují jiným zlo se zároveò èasto staví do role humanistù a dobrodincù. V¾dy ale øe¹í jenom dùsledky a nikdy se nezamìøí na samotnou podstatu problému. To by toti¾ znamenalo nutnou zmìnu chování jich samotných, co¾ dosud nikdo z tìchto takzvaných dobrodincù neuèinil.

Ale abychom jen neteoretizovali, uveïme si pár konkrétních pøíkladù tohoto specifického druhu pokrytectví. Prvním z nich bude charita.

Charita je pomocí nejchud¹ím. Ale kde se vzali tito nejchud¹í? Ne v¹ichni si to toti¾ zavinili sami!

Nemají snad bídu tìch nejchud¹ích na svìdomí právì ti nejbohat¹í? Ti kapitalisticky nejdravìj¹í a nejbezohlednìj¹í?

Není snad celý souèasný spoleèenský systém uzpùsoben tak, aby se v nìm bohatí stávali stále bohat¹ími a chudí stále chud¹ími? Aby bohatí a mocní byli v jejich bezohledném a bezcharakterním hromadìní ziskù zákony neposti¾itelní?

Není snad u¾ témìø nepsaným pravidlem, ¾e èím více nìkdo má, tím vìt¹í je pravdìpodobnost, ¾e to nabyl nepoctivì? ®e se za tím èasto skrývá podvod a mafiánské praktiky?

Takto se ¾el v dne¹ní dobì nabývá a zvelebuje bohatství na jedné stranì, ale zároveò vytváøí bída, nouze a chudoba na druhé stranì.

Ale i takový bezohledný èlovìk má pøece jen svìdomí, které se v nìm alespoò èas od èasu pohne. A aby ho uspokojil, vyèlení ze svého neèestnì nabytého bohatství nepatrnou ¹petku a tuto, se v¹í mo¾nou mediální pompou u¹lechtile daruje tìm nejpotøebnìj¹ím. Tìm nejchud¹ím, z nich¾ mnohých on sám vyprodukoval svým vlastním, bezohlednì neèestným chováním, zatímco tisíce ostatních chudých a nuzných i tak zùstávají bez jakékoliv pomoci.

Toto jsou dobrodinci na¹í doby! Toto jsou humanisté a osobnosti plné lidskosti, pomáhající tìm nejpotøebnìj¹ím, které mù¾eme vidìt na televizních obrazovkách! Toto jsou lidské kreatury, které dokázali po¹pinit je¹tì i takový u¹lechtilý poèin, jako je charita.

Nebo dal¹í pøíklad. Pøíklad nanejvý¹ aktuální. Je jím pomoc uprchlíkùm. V souèasném pojetí je to opìt jenom øe¹ení dùsledkù, bez snahy øe¹it skuteèné pøíèiny. To velké pokrytectví spoèívá v tom, ¾e Evropa se na jedné stranì stylizuje do symbolu humanismu a pøijímá tisíce uprchlíkù.

Ale na druhé stranì tato jistá Evropa spolu s USA, jménem vlastních mocenských a geopolitických zájmù neváhá destabilizovat, vojensky zasahovat, nebo jinými zpùsoby bezohlednì rozvracet zemì, jako je Libye, Sýrie, Ukrajina a mnohé jiné.

A z tìchto, nebo pøes tyto západem rozvrácené zemì pak proudí do Evropy migranti, jejich¾ pøijímání je pova¾ováno za projev humanismu.

Obrovské pokrytectví tohoto humanismu je tedy v tom, ¾e pokud by Evropa a USA skuteènì uplatòovaly humanistický a rovnoprávný vztah ke v¹em národùm svìta, pokud by je nechaly jít svou vlastní cestou a násilím se jim nesna¾ily vnutit absolutnì cizí systém západní demokracie, pokud by ve vztahu k pøírodnímu bohatství jiných zemí neprosazovaly své bezohledné geopolitické a mocenské zámìry, k ¾ádnému problému s uprchlíky by nikdy nedo¹lo.

Takový je tedy ve skuteènosti takzvaný humanismus západu. Jeho pravá tváø je tváøí chamtivé, vypoèítavé, agresivní a zi¹tné, mocensko geopolitické bezohlednosti. A tuto svou pravou, ohyzdnou tváø se sna¾í pokrytecky maskovat takzvaným humanistickým pøijímáním uprchlíkù, èím¾ pouze èásteènì kompenzuje své ¹patné svìdomí. Miliony, západní agresí zbídaèených lidí nakonec i tak nakonec zùstávají doma a trápí se bez pomoci. A to jsou ti nejchud¹í! Ti nejvíce potøební pomoci!

Ale pojïme dál a demaskujme dal¹í pokrytectví. A sice pokrytectví ekologie!

Mo¾ná si øeknete: co je na ekologii ¹patné? Na ekologii jako takové nic, ale ve skuteènosti zde jde opìt pouze o øe¹ení tìch nejvypuklej¹ích dùsledkù a ne skuteèných a hlubokých pøíèin.

V 60. letech 20. století vyu¾ívalo lidstvo 75 procent v¹ech pøírodních a energetických zdrojù na¹í planety. V souèasnosti v¹ak vyu¾ívá u¾ 170 procent, co¾ znamená, ¾e tìch 70 procent navíc jsou procenta, vyjadøující plenìní na¹í planety nad její mo¾nosti. Nad mo¾nosti jejich obnovitelných zdrojù.

Odèerpání tìchto zdrojù navíc tedy nedoká¾e pøíroda u¾ nikdy sama obnovit, co¾ musí mít døíve nebo pozdìji za následek environmentální zhroucení v¹ech ekosystémù.

No a jak jinak, vedoucí postavení v tomto sebevra¾edném trendu drancování zajímají USA a západní Evropa. Jejich blahobyt toti¾ vytváøí takový tlak na pøírodní zdroje, jaký je z dlouhodobého hlediska enviromentálnì neudr¾itelný. A je¹tì navíc, v¹ichni ostatní se tento ¾ivotní styl sna¾í napodobovat a co nejdøíve dosáhnout.

Pokrytectví západního svìta tedy spoèívá v tom, ¾e kvùli stále vìt¹ím ziskùm a zvy¹ování své ¾ivotní úrovnì neváhá drancovat pøírodu a¾ na samotný pokraj jejích mo¾ností, nebo a¾ dokonce nad její mo¾nosti, no a potom, na uklidnìní svého ¹patného svìdomí vyèlení nepatrný zlomek z tìchto pøírodì uloupených zdrojù na její ochranu. A za takovéto pokrytectví jsou západní zemì je¹tì mediálnì oslavovány, jako vzor ekologického cítìní.

Kdyby ale západ bezohlednì nedrancoval v¹echny pøírodní zdroje a dokázal by ¾ít mnohem skromnìji, na úrovni pro pøírodu enviromentálnì snesitelné, nebyly by v podstatì ani zapotøebí ¾ádné velké ekologické aktivity.

Ale ¾el, hromadìní ziskù za jakoukoliv cenu a sobecké, blahobytné u¾ívání si patøí k samotné podstatì kapitalismu, který tímto zpùsobem ¾ene svìt pøírody i celou na¹i planetu k ekologickému kolapsu, proto¾e uskromnit se ve svých potøebách je pro bohatý západní svìt cosi nepøedstavitelné a nereálné. Uskromòovat se mají pouze jiní, ale v ¾ádném pøípadì ne oni!

Pokud se tedy podíváme souhrnnì na problematiku charity, migrantù a ekologie, v¹e toto jsou ve skuteènosti pouze vnìj¹í, v zásadì vlastní podstatu neøe¹ící náplasti, které maskují bezohlednou a neukojitelnou chamtivost.

Nebo» charita je jen chabou náplastí na bezohledné, kapitalistické parazitování na jednotlivcích, nebo na celých národech. Parazitování, které programovì produkuje lidí odkázaných na charitu.

Pøijímání migrantù je jen náplastí na bezohlednì agresivní rozpínavost západního svìta, která kvùli svým geopolitickým a mocenským zámìrùm neváhá nièit a rozvracet jiné zemì.

No a ekologie je zase jen náplastí na bezohledné drancování pøírodních zdrojù planety Zemì, pøíli¹ vysoko nastavenou ¾ivotní úrovní zejména západního svìta, které se v¹ak západ nehodlá v ¾ádném pøípadì zøíci.

Pokud by tedy neexistovala v¹udypøítomná, bezbøehá a bezohledná touha po penìzích, moci a u¾ívání si, pøekraèující v¹echny hranice únosnosti, nebylo by vùbec tøeba témìø ¾ádné charity, ¾ádného pøijímání migrantù, ani ¾ádné ekologie.

V¹echno toto v¹ak má své nejhlub¹í pøíèiny. A právì po nich tøeba pátrat!

Co je tedy nejhlub¹í pøíèinou bezbøehé a bezohledné touhy po penìzích, po moci a po u¾ívání si, jedoucí za svým cílem i pøes mrtvoly?

Tou pøíèinou je nevìdomost! Lidé toti¾ zapomnìli kým jsou a na co tady jsou! ®e jsou ve skuteènosti bytostmi svìtla a ducha, a proto jim pravé ¹tìstí a vnitøní naplnìní mù¾e pøinést pouze naplòování hodnot svìtla a ducha.

V hmotnosti svìta jsme zapomnìli na svou pravou, svìtlou podstatu. A ve své nevìdomosti jsme se zaèali mylnì domnívat, ¾e ¹tìstí a vnitøního naplnìní mù¾eme dosáhnout pouze prostøednictvím hmoty. Pouze prostøednictvím naplòování svých hmotných tu¾eb, potøeb, ¾ádostí a po¾itkù.

A tak jsme v nevìdomosti o skuteèné podstatì na¹eho bytí zaèali roztáèet kolotoè hromadìní vìcí a kolotoè oddávání se nejrùznìj¹ím materiálním po¾itkùm.

To nám v¹ak nedoká¾e darovat skuteèné, hluboké ¹tìstí a vnitøní mír, proto¾e se ve svém fatálním materialistickém omylu sna¾íme pouze èistì materiálním zpùsobem nasytit také základní potøeby svého ducha.

Ale ¾ádnými po¾itky hmoty nelze nasytit hlad jiskøièky svìtla v nás. Tu toti¾ mù¾eme sytit jedinì na¹im odøíkáním se nectností a zu¹lech»ováním se v ctnostech. Jedinì tím roste svìtlo v nás a rozhoøívá se ve stále vìt¹í plamen. V pochodeò svìtla, kterou to neodolatelnì vnitønì pøitahuje k øí¹i Svìtla. Z ní jsme kdysi vy¹li a do ní se mù¾eme navrátit jedinì tehdy, pokud se staneme plnohodnotnými bytostmi svìtla, zdokonalenými ve v¹ech u¹lechtilých ctnostech. Jedinì toto pøiná¹í èlovìku ¹tìstí a dává plnost jeho bytí!

Honba lidi za stále vìt¹ím bohatstvím a blahobytem není tedy ve skuteènosti nièím jiným, ne¾ svìdectvím jejich hluboké nevìdomosti o podstatì sebe samých. Je svìdectvím jejich nesmírné vnitøní chudoby. Chudoby jejich ducha, který v nich trpí nedostatkem a hladoví, proto¾e ho není mo¾né nasytit nièím, co je hmotné. Proto¾e ho lze nasytit jenom tím, co je duchovní. Co je duchovnì hodnotným! Pouze hodnotami Ducha! A tìmi je spravedlnost, èestnost, dobro, lidskost, ohleduplnost a skromnost, které v sobì rozvíjíme, kterými se ve svém ¾ivotì øídíme a kterými jsou prodchnuty v¹echny na¹e slova, èiny a my¹lenky.

Pokud tedy dáváme tìlu, co mu patøí, dávejme také duchu, co mu patøí! Jedinì pak budeme ¹»astní! Jedinì pak bude v na¹em bytí více svìtla a míru. Jedinì pak budeme rozhojòovat jiskru svìtla v sobì a tím naplòovat smysl na¹eho bytí.

Pokud ale podlehneme iluzi, ¾e hmota je v¹ím, pokud budeme chtít naplòovat potøeby na¹eho ducha hmotnými náhradami, ¹»astní nikdy nebuïme! A kvùli tomuto svému omylu se nakonec staneme nièiteli. Egoisticky bezohlednými nièiteli lidí, národù i celé planety Zemì.

A nakonec, ve své neschopnosti dosáhnout skuteèného ¹tìstí a naplnìní zanevøeme i na Stvoøitele. Toho v¹ak u¾ znièit moci nebudeme, proto¾e Ten, za v¹echno na¹e bezohledné nièení nakonec znièí nás. Rozemele nás na prach, jako nepotøebné stavební kameny, které svými prázdnými ¾ivoty samy dokázaly, ¾e se nehodí do jeho mírumilovné výstavby.

Ze v¹ech sil proto vyu¾ijme zbývající drahocenný èas na to, abychom se u¾iteènými a potøebnými stavebními kameny stali. Ne¾ijme u¾ v materialistickém bludu, ze kterého se nakonec pøece jen jednou probudíme, ale to u¾ mù¾e být pozdì. Pozdì pro nás i pro tento svìt.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©
Re¾im zobrazení: v¹e / strom
Zpìt na seznam diskusí

Reakce k této diskusi
Èo, alebo kto je Boh? 22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? 23.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Òouma25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Huml25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Tuff26.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí29.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Sleko¹22.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.01.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.02.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.04.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.05.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.06.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.07.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.09.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.11.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.03.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.04.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.05.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.06.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.10.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.11.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí13.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Vo¹ouch14.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí15.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.09.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.08.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.11.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.12.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.01.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.04.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.05.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.06.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.11.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.01.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.06.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.11.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto08.07.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.11.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.09.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.08.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.05.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.04.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.06.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.09.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.01.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.02.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.04.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.05.2023
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.10.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.08.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.06.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.09.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto27.11.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.12.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.01.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.02.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.05.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.04.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.09.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.11.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto23.02.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.03.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.04.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.01.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.02.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.04.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.06.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.07.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.08.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí04.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.11.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Alfons14.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.07.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.08.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.09.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.09.2017