Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Svátek práce,
zítra Zikmund.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Zobrazení diskuse
Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
18.10.2018  14:07
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
 
Nemravnost - zákeøný jed, který otravuje na¹i osobnost

Nemravnost je jako kapka jedu ve sklenici dobrého vína. A pøesto¾e mù¾e jít o víno vynikajícího roèníku, pøesto¾e mù¾e lahodnì chutnat, nepatrná kapka jedu v nìm nás otráví. A èím víc budeme pít takové víno pro jeho dobrou chu», tím více si budeme otravovat svùj organismus, a¾ nás to nakonec zabije.

Milí pøátelé, aèkoli to vùbec netu¹íte, i vá¹ vlastní vnitøní ¾ivot u¾ v dne¹ní den pøijal svou kapku jedu rozkladné nemravnosti, tøeba prostøednictvím internetu, prostøednictvím filmù, knih, èasopisù, vtipù, øeèí, písní, nebo dokonce módy, která dnes letí.

Jed nemravnosti, obsa¾ený v tomto v¹em se pomalu shroma¾ïuje ve va¹í du¹i, otravuje ji, a¾ ji nakonec úplnì otráví. A právì o to jde temnotì, která za tím stojí. Jde jí o strhávání lidských du¹í do temna a jejich koneèný zánik v temnotách.

Ale buïme konkrétní a podívejme se na dvì oblasti ¾ivota, ve kterých se doslova kupèí s tím pudovì nejni¾¹ím, co v èlovìku existuje.

Podívejme se tøeba na reklamu. Souèástí devadesáti procent ve¹keré reklamy v televizi, v tisících reklamních letácích v na¹ich schránkách, nebo kdekoliv jinde je atraktivní a spoøe odìná ¾ena. Spojení atraktivní a spoøe odìné ¾eny je u¾ snad nedílnou souèástí reklamní prezentace ka¾dého nového modelu auta, pøicházejícího na trh. Jde zde o zámìrné a zákeøné podprahové pùsobení na spotøebitele, fungující asi takto:

Témìø obna¾ená ¾ena evokuje v pøevá¾né èásti mu¾ské populace cosi drá¾divé. Cosi nízkým zpùsobem pøíjemné a ¾ádoucí. No a prostøednictvím urèitého podprahového pùsobení se pak stává pro spotøebitele nevìdomky stejnì ¾ádoucím také samotný výrobek, který je takovýmto zpùsobem prezentován. Touha po jednom, a sice po atraktivní, spoøe odìné ¾enì, se spojuje s touhou po druhém, èili po výrobku. Dvì vìci se tedy slijí do jedné, èím¾ se pro spotøebitele stává výrobek ¾ádoucím, a on ani dobøe neví proè.

Toto manipulativní zdvojené pùsobení je velmi osvìdèené a má pozitivní vliv na zvy¹ování prodejnosti výrobkù. Právì proto je v reklamì masivním zpùsobem stále vyu¾íváno.

Na jedné stranì jde tedy o cílenou manipulaci s nejni¾¹ími pudy èlovìka a s nectností nemravnosti, co¾ zvy¹uje prodej, av¹ak na druhé stranì jde o velmi negativní dopad na spoleènost, proto¾e ji postupnì stále více mravnì rozkládá a nièí.

Druhou oblastí, kde se cílenì pracuje s nemravností je souèasná móda. Tvùrci ¾enské módy, a» u¾ prostøednictvím ¾enských èasopisù, nebo ¾enských televizních poøadù celkem otevøenì deklarují, ¾e moderní ¾ena dne¹ka má být sexy. ®e má být urèitým ¾ádoucím sexuálním objektem, který prostøednictvím módy rafinovanì odhaluje v¹echny vnady tak, aby ¾ena svým vzhledem vyvolávala zájem a pozornost mu¾ù. Aby se pro nì stala je¹tì více atraktivnìj¹í a pøita¾livìj¹í. Takové jsou souèasné módní trendy a na takovémto ideovém a filozofickém základì vznikají v dílnách souèasných módních tvùrcù nové módní kolekce.

V koneèném dùsledku v¹ak pøece jen zále¾í na ka¾dé jednotlivé ¾enì, jak se postaví k vlastnímu odívání. Zda se k nìmu postaví povrchnì a bezmy¹lenkovitì, ve slepém a nekritickém pøijímání souèasných, mravnì zvrácených módních trendù. Nebo naopak, upøednostní odìv mnohem u¹lechtilej¹í a lidsky dùstojnìj¹í.

®ena toti¾ pronikavì pùsobí u¾ jen èistì svým vnìj¹ím zjevem. A právì tímto svým vnìj¹ím zjevem se mù¾e stát pro v¹echny, kteøí s ní pøicházejí dennì do styku buï ukazatelem cesty k pozvednutí spoleènosti prostøednictvím mravního a u¹lechtilého odìvu, nebo naopak, se pro nì mù¾e stát ukazatelem cesty k úpadku prostøednictvím odìvu, stávajícího se pro mnohé podnìtem k nemravnosti.

Kristus kdysi øekl asi toto: „Jestli¾e tì ke høíchu nemravnosti svádí tvé oko, vyloupni ho a odhoï daleko od sebe, proto¾e je pro tebe stokrát lep¹í, kdy¾ vstoupí¹ bezoký do vìèné radosti království nebeského, jako kdyby si mìl s obìma oèima upadnout do zatracení své du¹e.

Pokud tì ke høíchu nemravnosti svádí tvá ruka, utni ji a odhoï daleko od sebe, proto¾e je pro tebe stokrát lep¹í, kdy¾ vstoupí¹ bezruký do vìèné radosti království nebeského, jako kdyby si mìl s obìma rukama upadnout do zatracení své du¹e.“

Samozøejmì, ¾e nechceme nikoho navádìt k tomu, aby si vyloupl své oko a u»al svou ruku. Ale rozhodnì tøeba v¹ech vyzvat k hlubokému zamy¹lení nad tìmito slovy, proto¾e z jejich opravdu tvrdé formulace vyplývá obrovská vá¾nost dopadu zachovávání principu mravnosti na celé na¹e bytí. A to dopadu mimoøádnì pozitivního v pøípadì mravnosti, nebo mimoøádnì negativního v pøípadì nemravnosti.

Zavøeme proto nepropustnì v¹echny brány na¹í du¹e a nevpou¹tìjme do ní rozkladnou nemravnost, která se na nás nyní valí ze v¹ech stran. Její¾ jsou plné filmy, divadla, knihy, èasopisy, obrazy, reklama, móda, nebo internet.

Zavøeme nepropustnì brány své du¹e pøed v¹ím tímto jedem, abychom se tak stali osvì¾ujícími oázami v dne¹ní pou¹ti nemravnosti.

Sna¾me se zachovávat své nitro èisté, proto¾e jen tak mù¾eme být skuteènì lidmi. Bez zachovávání èistoty nitra a proto vnitønì zaplaveni tisícerými podnìty nemravnosti se toti¾ stáváme jen výsmìchem èlovìka. Stáváme se jen lidskými kreaturami, prosáknutými nemravností a proto kráèejícími do náruèe temna, které nás zákeønì otrávilo tímto zhoubným principem.

A dávejme si také dobrý pozor na to, abychom se i my samotní nestali pro jiné poku¹ením k nemravnosti. A to tøeba zpùsobem svého odívání, zpùsobem své øeèi, nebo vìcmi, výtvory a díly, vycházejícími z na¹ich rukou.

Nebo» pro ka¾dého, kdo se pro jiné stává poku¹ením k nemravnosti znìjí opìt velmi výstra¾nì tato Pánova slova: „Amen pravím vám, kdo by byl pohor¹ením k nemravnosti by» jen pro jednoho jediného z mých nejmen¹ích, pro toho by bylo stokrát lep¹í, kdyby si zavìsil na krk mlýnský kámen a skoèil do moøe“.

A opìt samozøejmì nechceme nikoho navádìt k tomu, aby si vì¹el na krk mlýnský kámen a skákal do moøe. Ale rozhodnì je v¹ech tøeba dùraznì vyzvat k tomu, aby si duchovnì nevì¹eli na krk balvan nemravnosti, který je lidsky a osobnostnì bude stahovat do temných hlubin. Do hlubin, kde bude nakonec úplnì udu¹ená jejich vìdoma osobnost a celé jejich vìdomé bytí.

A proto z nejvy¹¹ích Vý¹in znìjí naléhavì ke v¹em lidským bytostem, které si chtìjí uhájit svou lidskost v dne¹ním moøi nemravnosti na Zemi tato slova: "Udr¾uje krb svých my¹lenek èistý! Dbejte o èistotu svého my¹lení, svého cítìní a svého chtìní! Jedinì takto budete schopni ¹íøit mír a dobro na Zemi a jedinì takto budete moci po odchodu ze Zemì kráèet do vìèné øí¹e království nebeského, a nikoliv do vìèného zatracení va¹í du¹e v øí¹i temnoty.

V jednom z apokryfních evangelií je psáno: „Jestli¾e je svìtlo ve vás temnotou, jaká hrozná musí být temnota samotná?“

Svìtlem v nás je ná¹ èistý a u¹lechtilý vnitøní ¾ivot. A toto svìtlo v podobì èistého a u¹lechtilého vnitøního ¾ivota má osvìtlovat v¹echny na¹e kroky, v¹echny na¹e èiny, v¹echny na¹e rozhodnutí, celou na¹i ¾ivotní pou», jako¾ také na¹i základní hodnotovou orientaci. No a z povahy vìci samotné zcela logicky vyplývá, ¾e takovýto èlovìk pak nemù¾e kráèet nikam jinam, ne¾ ke Svìtlu.

Pokud je ale svìtlo v nás v podobì na¹eho èistého a u¹lechtilého vnitøního ¾ivota zakalené rozkladným principem nemravnosti, stává se temnotou. A tato vnitøní temnota následnì ovlivòuje v¹echny na¹e kroky, v¹echny na¹e èiny, v¹echny na¹e rozhodnutí, celou na¹i ¾ivotní pou» a ovlivòuje také na¹i základní hodnotovou orientaci.

No a opìt z povahy vìci samotné zcela logicky vyplývá, ¾e takovýto èlovìk nemù¾e kráèet nikam jinam, ne¾ právì do náruèe temna. Do vra¾edné náruèe temnoty, kde bude udu¹ené jeho bytí, proto¾e jeho osobnost podlehla rozkladnému principu nemravnosti. Ten je toti¾ jedním z jedovatých ¹ípù temnoty, vystøelovaných do du¹í a do vìdomí lidí, aby jím byly vnitønì otrávení, aby je to strhlo dolù a aby mohli být nakonec znièeni.

Nejdùle¾itìj¹ím posláním èlovìka na Zemi není toti¾ jeho ekonomický pøínos pro spoleènost, jak se dnes mylnì domníváme. Není jím ani jeho schopnost vydìlávat peníze, ani jeho mo¾nosti vyu¾ívání tisícerých po¾itkù tohoto svìta.

Nejvy¹¹ím posláním èlovìka je jeho schopnost kotvit Svìtlo na Zemi! Schopnost povzná¹et v¹e stávající smìrem ke Svìtlu. Povzná¹et sebe sama, svùj národ i celou planetu.

Dbejme proto úzkostlivì, aby svìtlo v nás bylo opravdu svìtlem, a ne temnotou. Dbejme proto, aby ná¹ vnitøní ¾ivot byl jen èistý a u¹lechtilý, proto¾e jedinì takto jsme schopni naplòovat své lidství. Jedinì takto se mù¾eme stát svìtlem svìta a povzná¹et smìrem ke Svìtlu v¹e kolem nás.

Co dodat na závìr? Snad pouze tato slova:

Blahoslavení a» jsou v¹ichni lidé èistého srdce, nebo» oni jsou po¾ehnáním Zemì a jejich je království nebeské!

A» se ale tøesou v¹ichni lidé srdce neèistého, nebo» oni jsou prokletím Zemì a jejich je království temnoty!

http://kusvetlu.blog.cz/ ve spolupráci s M.©
Re¾im zobrazení: v¹e / strom
Zpìt na seznam diskusí

Reakce k této diskusi
Èo, alebo kto je Boh? 22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? 23.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Òouma25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Huml25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Tuff26.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí29.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Sleko¹22.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.01.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.02.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.04.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.05.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.06.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.07.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.09.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.11.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.03.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.04.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.05.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.06.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.10.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.11.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí13.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Vo¹ouch14.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí15.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.09.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.08.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.11.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.12.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.01.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.04.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.05.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.06.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.11.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.01.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.06.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.11.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto08.07.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.11.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.09.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.08.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.05.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.04.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.06.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.09.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.01.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.02.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.04.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.05.2023
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.10.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.08.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.06.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.09.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto27.11.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.12.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.01.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.02.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.05.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.04.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.09.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.11.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto23.02.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.03.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.04.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.01.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.02.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.04.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.06.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.07.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.08.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí04.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.11.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Alfons14.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.07.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.08.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.09.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.09.2017