Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Svátek práce,
zítra Zikmund.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Zobrazení diskuse
Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
16.11.2017  17:21
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
 
Holá pravda o váleèných ¹tváèích! Netu¹íte, kdo v¹echno mezi nì patøí


V dne¹ní dobì pravdìpodobnì málokdo sleduje ruské filmy o boji proti nìmeckému fa¹ismu bìhem druhé svìtové války. Filmy na toto téma vznikají v Rusku také v souèasnosti, a navzdory urèitým vìcem, které by se jim daly vytknout, proto¾e nakonec ka¾dému filmu se dá nìco vytknout, jsou obecnì nositeli jednoho velmi hlubokého poselství.

Ukazují, jak obyèejní lidé, kteøí doposud ¾ili pøedev¹ím ve smyslu ni¾¹ího dobra, zamìøeného na svùj vlastní prospìch, dokázali pøekonat sami sebe. V hranièní situaci se toti¾ stali schopni polo¾it své vlastní ¾ivoty, v¹echny své nadìje a v¹echno své vlastní souèasné a budoucí potencionální dobro za dobro vy¹¹í. Za dobro národa, který byl napaden dobyvateli. Za spravedlnost, lidskost a mír!

Nebo» pokud odhlédneme od vysoké politiky a v¹ech ostatních, zákulisních politických machinací, válka milionù obyèejných ruských vojákù proti rozpínavosti nìmeckého fa¹ismu, který náhle vpadl do jejich vlasti byla válkou spravedlivou, proto¾e byla válkou obrannou.

Ale také nìmeètí vojáci obìtovali svùj ¾ivot! Nicménì, ve válce dobyvaèné a tedy nespravedlivé. Ve válce, zpùsobené nadmìrnì vystupòovaným, nacionálním egoismem, který si právem nadøazené rasy dìlal nárok na nový ¾ivotní prostor na úkor jiných, rasovì ménìcenných.

Vojenský konflikt mezi fa¹istickým Nìmeckem a tehdej¹ím Sovìtským svazem má tedy hlub¹í a dosud nerozpoznanou dimenzi. Ukazuje nám toti¾, kam to a¾ mù¾e dospìt, pokud se zamìøíme pouze na dobro vlastní, egoistické a tedy nízké. Pouze na dobro hmotní a materiální, a to tøeba i na úkor jiných.

Ukazuje nám, ¾e preferencí tohoto druhu "dobra" pouze roste lidská bezohlednost, lidská chamtivost a lidská nemorálnost. Ukazuje nám, ¾e to v¹echno musí nakonec vést ke konfliktùm a válkám.

Ukazuje nám tedy, ¾e maximální vystupòování principu nízko stojícího dobra v¾dy zákonitì rozbíhá vojenskou ma¹inérii, která mù¾e být zastavena jedinì tehdy, pokud se lidé stanou opìt schopnými vy¹vihnout se k dobru vy¹¹ímu. Kdy¾ jsou lidé schopni obìtovat své vlastní dobro a svùj ¾ivot za dobro vy¹¹í. Za dobro obecné! Kdy¾ jsou lidé schopni umírat ve jménu spravedlnosti, cti, lidskosti a míru.

Nebo» jedinì ve vyzvednutí dobra celku, dobra obecného, dobra vysokých a u¹lechtilých ctností, kterými je spravedlnost, èestnost, lidskost a morálka spoèívá konstruktivní princip bytí. Princip, který doká¾e zvítìzit nad zlem a eliminovat jej! Princip dobra ducha, který kdyby byl lidmi trvale preferován v ka¾dodenním ¾ivotì, na¹e civilizace by neznala konflikty a války, a ¾ila by v harmonii.

Pokud ale lidé ve své nepochopitelné neschopnosti pouèit se ustaviènì preferují pouze ono nízko stojící dobro osobního, hmotného prospìchu, ve snaze o jeho nabývání zaèínají v¾dy stále více stupòovat svùj egoismus. A spolu s ním se stupòují ty nejhor¹í lidské vlastnosti, a¾ to nakonec v¹e vyvrcholí v ne¹tìstí váleèného konfliktu, ve kterém se jedni sna¾í násilím dosáhnout "dobra" a prospìchu na úkor jiných.

No a pak, pokud nemá být celý svìt absolutnì podmanìn, zotroèen a zpusto¹en tímto typem "dobra" a jeho pøisluhovaèi, musí se lidé ve svém odporu vùèi nìmu v¾dy opìtovnì hrdinsky vy¹vihnout k dobru vy¹¹ímu. V mezní situaci agresivního vystupòování zvráceného principu nízko stojícího dobra musí být nejednou ochotni obìtovat své vlastní ¾ivoty za vysoké a vzne¹ené principy, jakými je spravedlnost, èestnost, lidskost, morálka, nebo právo pøe¾ít lidsky dùstojný ¾ivot na zemi bez otrocké smyèky na krku. Pokud by ale lidé dokázali ¾ít v takovémto vysokém mravním a morálním naladìní natrvalo a v¾dy opìt novì neklesali k uctívání nízkého, osobního dobra jako støedobodu v¹eho, ¾ádné války by nikdy být nemusely.

Kdy¾ se ale i v na¹í souèasnosti zcela vá¾nì hovoøí o válce mocností a kdy¾ se na ni intenzivnì pøipravuje, je to jen a jen svìdectvím toho, ¾e v lidech na¹í moderní doby se opìt zaèínají na maximální míru stupòovat v¹echny negativní vlastnosti, spojené s uctíváním a vyzdvihováním zmínìného, nízkého stupòe "dobra".

A aby nebyl svìt opìt uvr¾en do zkázy váleèného ¹ílenství, musí lidé dne¹ka v sobì dokázat mobilizovat princip vy¹¹ího dobra a v¹echny, s ním spojené vy¹¹í a u¹lechtilej¹í hodnoty. Nebo» pokud to nedoká¾ou teï, na úsvitu nové války, budou k tomu donuceni ve váleèných hrùzách, které se na na¹í Zemi pravidelnì opakují v¾dy z tých¾ dùvodù.

Zále¾í na ka¾dém jednotlivci, zda se rozhodne dát svému ¾ivotu vy¹¹í rozmìr. Rozmìr ducha, rozmìr dobra obecného, které je jediným skuteèným dobrem, nebo mu dá jen nízký rozmìr dobra èistì egoistického a materiálního. "Dobra", které se nakonec v¾dy uká¾e, jako to nejzhoubnìj¹í zlo!

Uvìdomme si tedy, ¾e není dobro, jako dobro! Uvìdomme si, ¾e existuje dobro vy¹¹í, nás a na¹e vlastní, osobní zájmy pøesahující a dobro ni¾¹í, zohledòující jedinì na¹e vlastní, hmotné a materiální zájmy.

No a v závislosti na tom, k jakému druhu dobra se pøikláníme, je nás samotných mo¾né zaøadit mezi lidi vysoko, nebo nízko stojících. A podle toho, kterých z nich je vìt¹ina se utváøejí dìjiny této civilizace.

®el, dìjiny na¹í civilizace jsou dìjinami válek, vra¾d a neslýchaného utrpení, zpùsobeného jednìmi lidmi druhým. Toto je jasným svìdectvím ubohé nízkosti takzvaného "dobra", které preferujeme a které je pouze dobrem èistì materiálnì egoistickým, bez vy¹¹ího, duchovnì morálního rozmìru. Bez ohledu na dobro obecné. Na dobro pro v¹echny bez rozdílu.

A proto ka¾dý, kdo takto nízko myslí a jedná je podporovatelem a strùjcem války, proto¾e jím podporované, nízké a egoistické materiální "dobro" ve svém nezbytném stupòování v¾dy dosud zákonitì vyústilo do konfliktních situací, do agresivity a válek.

Strùjcem míru a harmonického, udr¾itelného zpùsobu ¾ivota na Zemi je jedinì ten, kdo ve v¹em, co myslí a èiní bere v¾dy v úvahu dobro vy¹¹í. Dobro obecné! Dobro ducha, stojící na preferování vysokých a u¹lechtilých ctností. Jen takovýto èlovìk je opravdu èlovìkem, který chce mír a proto si také mír zaslou¾í.

Kdo v¹ak uctívá zlo svým nízkým a egoistickým pojetím dobra, toto ním ¾ivené zlo bude nakonec muset tvrdì dopadnout na jeho vlastní hlavu, aby se v hrùzách a bolesti pøece jen vy¹vihl ke skuteènému, vy¹¹ímu dobru, které jej pøesahuje a které je jediným pravým dobrem.

Nebo, kdy¾ to nedoká¾e, bude muset v tìchto hrùzách a bolestech zahynout. Zahynout nejen smrtí tìla, ale také smrtí nenapravitelnì hodnotovì zvrhlé du¹e.

Koneèný závìr: Èlovìèe, ¾ij èestnì, spravedlivì, skromnì a lidsky! Nebo» pokud takovým nebude¹, tvá neèestnost, nespravedlnost, neskromnost a nelidskost tì nakonec dotlaèí k tomu, ¾e bude¹ muset s nasazením vlastního ¾ivota bojovat za èest, spravedlnost a nejelementárnìj¹í lidskost na Zemi.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©
Re¾im zobrazení: v¹e / strom
Zpìt na seznam diskusí

Reakce k této diskusi
Èo, alebo kto je Boh? 22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? 23.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Òouma25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Huml25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Tuff26.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí29.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Sleko¹22.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.01.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.02.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.04.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.05.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.06.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.07.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.09.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.11.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.03.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.04.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.05.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.06.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.10.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.11.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí13.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Vo¹ouch14.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí15.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.09.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.08.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.11.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.12.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.01.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.04.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.05.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.06.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.11.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.01.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.06.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.11.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto08.07.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.11.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.09.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.08.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.05.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.04.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.06.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.09.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.01.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.02.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.04.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.05.2023
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.10.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.08.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.06.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.09.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto27.11.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.12.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.01.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.02.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.05.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.04.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.09.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.11.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto23.02.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.03.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.04.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.01.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.02.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.04.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.06.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.07.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.08.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí04.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.11.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Alfons14.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.07.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.08.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.09.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.09.2017