Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Svátek práce,
zítra Zikmund.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Zobrazení diskuse
Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
28.07.2016  16:31
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
 
O lidské schopnosti získat odpovìï na v¹echno

Je na¹í pøirozeností, ¾e si v¾dy budeme klást nejrùznìj¹í otázky. Nicménì èlovìk, nacházející se tváøí v tváø nejzásadnìj¹ím otázkám vlastního bytí by mìl vìdìt, ¾e na ka¾dou z nich existuje odpovìï a ¾e on sám se je schopen tìchto odpovìdí dopátrat.

A dojde tomu tehdy, kdy¾ se doká¾e správným zpùsobem napojit na informaèní zdroje univerza. Odpovìdi pak najednou vyvstanou v jeho nitru, jako jeho osobní vnitøní pøe¾ití. Jako nìco, o èem ví a jasnì cítí, ¾e je to pøesnì takto a ¾e to ani nemù¾e být jinak. O èem ví, ¾e je to prostì pravda.

Øeknìme si teï nìco blí¾e o zpùsobu, jakým je èlovìk schopen toho dosáhnout. Jde o metodu, která je sice odedávna známá, pouze v dne¹ním moderním svìtì se na ni jaksi zapomnìlo.

V dávných dobách existovaly takzvaní „poustevníci“. Byli to lidé, kteøí ode¹li na del¹í dobu nìkam do ústraní a do samoty, kde ¾ili velmi skromnì a svùj èas trávili v modlitbách, rozjímání a pøemý¹lení.

I kdy¾ poustevníci pøebývali na odlehlých místech, lidé o nich vìdìli a sporadicky je nav¹tìvovali. A to pøedev¹ím tehdy, kdy¾ si ve svém vlastním ¾ivotì nevìdìli dát v nìèem rady. Kdy¾ hledali odpovìï na nìjakou zásadní ¾ivotní otázku. A právì poustevníci jim mnohdy byli schopni poskytnout uspokojivé odpovìdi.

Otázka v¹ak zní, odkud èerpali svou moudrost a kde nacházeli tyto odpovìdi? V¾dy» pøece ¾ili dlouhou dobu v naprosté samotì a v odlouèení od tehdej¹í civilizace. V èem tedy spoèívalo jejich tajemství?

Jejich tajemství se skrývalo v duchovní zákonitosti hutnìní my¹lenek, jejím¾ prostøednictvím se dokázali napojit na informaèní zdroje univerza. Odtud èerpali své odpovìdi, korespondující s pravdou, to znamená s tím, jak se vìci opravdu mají. Jejich moudrost nebyla tedy moudrostí rozumového poznání a vzdìlání, ale pramenila z hloubky lidského vnitøního pro¾ívání.

Nebo» rozumové znalosti a vzdìlání je jedna vìc, zatímco skuteèná moudrost vìc druhá. Jasným a výmluvným svìdectvím tohoto tvrzení je právì dne¹ní doba plná vzdìlaných lidí, ve které paradoxnì skuteènou, hlubokou a pravou moudrost vlastní jen málokdo.

Tak¾e pojïme u¾ koneènì k jádru vìci a øeknìme si, jak se lze dopracovat k moudrosti prostøednictvím metody hutnìní my¹lenek. Tato metoda je zalo¾ena na principu my¹lenkového magnetismu, na jeho¾ základì je schopno na¹e osobní, hluboké vnitøní zaujetí nìjakým problémem k sobì magneticky pøitahovat odpovídající øe¹ení, pøicházející z informaèní databáze univerza.

Pøedstavme si, ¾e se vnitønì intenzivnì zabýváme nìjakým zásadním problémem. Tøeba hledáním smyslu ¾ivota. Není to otázka lehká, ani snadná. My v¹ak o ní intenzivnì uva¾ujeme, neustále se k ní vracíme, spøádáme své teorie a sna¾íme najít uspokojivou odpovìï.

Pokud je na¹e snaha opravdu vá¾ná a pokud v takovém intenzivním vnitøním zahloubení setrváváme del¹í dobu, na¹e citovì my¹lenkové zaujetí se stává silnì magnetickým. No a prostøednictvím tohoto intenzivního vnitøního magnetismu se na základì zákona stejnorodosti zaène pomalu vytváøet neviditelné vnitøní spojení s jemnìj¹ími hmotnými, nebo dokonce duchovními úrovnìmi univerza, z nich¾ se nám mù¾e dostat øe¹ení na¹eho problému.

A pokud o tìchto vìcech nemluvíme, jen se jimi intenzivnì vnitønì zabýváme, nakonec na¹e citovì my¹lenkové soustøedìní magneticky zesílí a¾ natolik, ¾e k sobì na základì ji¾ zmínìného zákona stejnorodosti skuteènì pøitáhne øe¹ení daného problému.

A èlovìk najednou zaène poznávat odpovìï. Po dlouhém období intenzivního hledání, ba dokonce a¾ vnitøních bojù a zápasení zaènou pøed ním odpovìdi vyvstávat s neobvyklou jasností. Dochází k tomu v jeho vlastním, osobním vnitøním pøe¾ití, kterému se v dávných dobách se øíkalo osvícení. Èlovìku se jednodu¹e vnitønì rozjasní a on ve svém nitru poznává, jak se vìci ve skuteènosti mají.

A èlovìk najednou ví! Najednou u¾ zná odpovìï! U¾ ví, ¾e je to právì takto, pøièem¾ má plnou vnitøní jistotu. Jasnì cítí, ¾e jeho poznání koresponduje s pravdou, proto¾e k nìmu pøi¹lo z vý¹in univerza.

Je to nìco úplnì jiného, ​​jak to nauèené. Je to moudrost, pramenící se zákonitostí univerza a zohledòující v sobì tyto zákonitosti. Je to moudrost, která koresponduje s pravdou. Je to nìco výjimeèného, ​​co ka¾dý èlovìk jasnì pocítí, kdy¾ se ho to dotkne. Je to moudrost, pøicházející k lidem z vý¹in univerza, ov¹em pouze za podmínek, ¾e se oni sami stali prostøednictvím svého vá¾ného, ​​intenzivního a upøímného zaujetí toho hodnými. Dokonalé zákony stvoøení toti¾ velmi snadno vylouèí ka¾dou povrchnost, plytkost, èi neupøímnost.

Prùmìrný, nevìdomý a racionálnì zalo¾ený èlovìk dne¹ka se mù¾e s nepochopením dívat na dávné, takzvané poustevníky a vnímat je jako nìjaké darmo¹lapy. Nechápe v¹ak, ¾e to byli lidé, kteøí omezili své osobní potøeby na minimum a kteøí se dobrovolnì zøekli bì¾ného ¾ivota ve snaze najít odpovìdi na základní otázky bytí. A kdy¾ to dokázali, kdy¾ naèerpali ze vøídla skuteèné moudrosti, zaèínala zpravidla druhá èást jejich pùsobení, kdy svou moudrostí, èerpanou z vý¹in pomáhali jiným.

V souèasnosti hledají lidé odpovìdi v tì¾kých, nebo nezvladatelných ¾ivotních situacích u psychologù, nebo v mnohem men¹í míøe u knì¾í. Co se týèe psychologù, jejich moudrost pochází pouze z rozumového vzdìlání. Svou profesi vystudovali na vysoké ¹kole a provádìjí ji v zohledòování nejnovìj¹ích moderních vìdeckých poznatkù a zku¹eností. Je to ale v¹echno pøedev¹ím èistý rozum, bez vnitøního spojení s informaèními databázemi univerza. Je to tedy nìco, co je jen nauèené.

®el, velmi podobné je to také u knì¾í, kteøí získali oprávnìní ke svému pùsobení absolvováním nároèného teologického studia s velkým mno¾stvím rozumových poznatkù, které musely zvládnout. Je to tedy také v jejich pøípadì opìt mnohdy jen to rozumové, kterému chybí hluboké, osobní, citovì my¹lenkové napojení na informaèní zdroje univerza. Na druhou stranu je ale tøeba poctivì pøiznat, ¾e právì knì¾í mají mnohem vìt¹í pøedpoklady k získání zvnitønìného pøijímání informací a inspirací z vy¹¹ích úrovní.

A nyní se dostáváme k hlavnímu úèelu tohoto textu, kterým je ukázání cesty k nabytí moudrosti. Cesty k schopnosti samostatnì se dopracovat k odpovìdím na dùle¾ité otázky vlastního bytí.

Úèelem tohoto textu je ukázat, jakým zpùsobem se mù¾eme stát plnì samostatnými osobnostmi. Osobnostmi, nezávislými na názorech, pouèkách a poznání jiných.

K tomu, aby se èlovìk stal v pravém slova smyslu moudrým se netøeba vùbec stát poustevníkem. Úplnì postaèí, pokud správnì pochopí princip fungování my¹lenkového magnetismu, prostøednictvím kterého, pokud to bude brát dostateènì vá¾nì a bude v tom dostateènì vytrvalým, se mù¾e stát on sám osobnì znalým v¹ech tajemství ¾ivota ve smyslu pravé a skuteèné vnitøní moudrosti.

Nebo» v¹echny velké vìci a v¹e nejzásadnìj¹í poznání se pro ka¾dého èlovìka nachází v tomto stvoøení jako na bohatì prostøeném stolu, av¹ak on sám se nejdøíve musí stát vnitønì schopným tohoto bohatství vìdomì dosáhnout.

Musí tedy splnit urèité podmínky a urèitá kritéria, konkrétnì v na¹em pøípadì musí svou vá¾nou vnitøní snahou dosáhnout takové intenzity osobního my¹lenkového magnetismu, která k nìmu v zákonitém dìji pøitáhne odpovìdi na v¹echny jeho zásadní otázky.

Ba jde to je¹tì dál, proto¾e tyto intenzivní vnitøní dìje nakonec pøerostou a¾ do hmotné reality a èlovìk mù¾e být nejednou dokonce i fyzicky a reálnì nasmìrován ke zcela konkrétním okolnostem, nebo lidem, kteøí mu mohou poskytnout rozhodující impuls v jeho hledání a nacházení odpovìdí. V nalézání odpovìdí na nejzásadnìj¹í otázky, týkající se lidského bytí, jeho smyslu, jeho hodnoty a v¹eho, co s tím souvisí. Je k tomu tøeba jenom vùle, snaha a trochu èasu na chvíle tichého soustøedìní.

Ka¾dý z nás je tedy schopen stát se moudrým a vnitønì osvíceným. Stát se èlovìkem vidoucím, vnímajícím a poznávající vìci v pravém svìtle. To jest tak, jak ve skuteènosti jsou.

Smutný fakt, ¾e takových lidí je na svìtì jen málo v¹ak ¾el svìdèí o tom, ¾e námahu s tím spojenou je schopen a ochoten vynalo¾it jenom málokdo. A proto má ná¹ svìt pouze vzdìlanost a vzdìlaných, ale ne moudrost a moudrých.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©
Re¾im zobrazení: v¹e / strom
Zpìt na seznam diskusí

Reakce k této diskusi
Èo, alebo kto je Boh? 22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí22.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? 23.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Òouma25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Huml25.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Tuff26.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí29.11.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? Sleko¹22.12.2012
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.01.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.02.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela07.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.03.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.04.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.05.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.06.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.07.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? Gabriela12.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.08.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.09.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.11.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2013
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.01.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.03.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.04.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.05.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.06.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.07.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.10.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.11.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.12.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí12.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí13.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Vo¹ouch14.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí15.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.09.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.08.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.11.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto14.12.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.01.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.02.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.04.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.05.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.06.2018
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.11.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.01.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.06.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.11.2021
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto31.01.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto08.07.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.11.2022
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.09.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.08.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.05.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.03.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto26.04.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.06.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.08.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto05.09.2019
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.01.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.02.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto03.04.2020
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.05.2023
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.10.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.08.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.06.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto04.09.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto01.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.10.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto27.11.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.12.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto21.01.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto18.02.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.05.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto16.04.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto19.03.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.09.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto02.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.10.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.11.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2014
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto29.01.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto23.02.2015
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto11.03.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto07.04.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto12.01.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto09.02.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto06.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.03.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto20.04.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.06.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.07.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto17.08.2017
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Jiøí04.12.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.11.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto13.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? Alfons14.05.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto10.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto30.06.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto28.07.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto25.08.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto22.09.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto24.10.2016
Re: Èo, alebo kto je Boh? oto15.09.2017