![]() Kdy¾ jsme po uplynutí jen nìkolika nezbytných mìsícù od narození první dcery èekali dítì druhé, nedìlala se v rodinì z porodu u¾ ¾ádná senzace. Akorát babièka slíbila, ¾e nìjaký èas pøed porodem pøijede hlídat Janinku. A aby si na sebe zvykly, ohlásila se asi tak mìsíc dopøedu. Já se po tom oznámení rozhlídla po bytì kritickým okem. To zas...
|
![]() Tak jsem si to dneska u¾ila. Dostala jsem od dìtí pochvalu. ®e umím krásnì èíst. To potì¹í, no uznejte, obzvlá¹» ve ¹kole! To je tak. Ka¾dý den poslední ètvrthodinku, ne¾ jdeme domù, vezmeme pol¹táøky a jdeme si sednout ( nìkdy i lehnout ) do kruhu pod tabuli. A tam si vyprávíme co kdo bude dìlat odpoledne, co se nám povedlo, proè jsme ¹li dneska do ¹koly, kdo nás potì¹il...
|
![]() Mé povídání je reakcí na zahájení akce "Úsvit", kterou ve spolupráci s vedením mìsta Mostu pøedstavil ministr vnitra Martin Pecina. Je to projekt, který slibuje zlep¹it bydlení, vzdìlání i vztahy okolí k Romùm. V¹echno, co nabízejí - nápady tohoto projektu se má prakticky vyzkou¹et na mnohaletém synonymu pro romská gheta - Chánovì. Ve mìstech, kde...
|
![]() Ve své praxi jsem pro¹la nìkolika ¹kolami - pøesnìji øeèeno, zkusila jsem si uèit v malé jednotøídce i obrovské sídli¹tní ¹kole. Obèas se stoèí diskuse na téma, která z tìch ¹kol je lep¹í. Co se týká pomùcek, vybavenosti, tìlocvièen øekla bych, ¾e ty vìt¹í. Ve vztazích a propojení mezi dìtmi a uèiteli na tom bude...
|
![]() Kdy¾ je rodiè uèitel... nemají to èasto jeho potomci lehké. Já osobnì jsem byla "posti¾ena" rodièi uèiteli oboustrannì, ale na vlastní kù¾i jsem za¾ila nìjaké nepøíjemnosti, a¾ kdy¾ jsem zaèala chodit na 2.stupeò Z©, tedy do 6.tøídy. Zajímavé je, ¾e to nebyly nepøíjemnosti se spolu¾áky...
|
![]() Kdysi jako mladé holce se mi nìjakou dobu zdával stále tý¾ sen. O místì s mnoha schody, na kterých byly výrazné záseky na urèitých místech. Snad od meèù v boji, nebo co. A konec tìch soubojù - já jsem v tom snu jen pøihlí¾ela, nebylo to nijak výhru¾né, spí¹ napínavé - se odehrával v nìjaké døevìné vì¾i. Kdy¾ jsme pøed mnoha lety s mým prvním mu¾e...
|
![]() Na¹e ¾ivoty pøiná¹ejí desítky drobných pøíhod, mnohdy úsmìvných, které s oblibou a opakovanì vyprávíme ve spoleènosti, u zapáleného krbu, u sklenièky vína... Ten mùj není výjimkou, ¾el, u¾ se málokdy dostanu k tomu, abych je celé odvyprávìl. Je jich koneèný poèet a samozøejmì, jako mnoho jiných, mám tendenci...
|
![]() Jak jsme na tom? No, je¹tì neèteme... ale pilnì se na to chystáme. Kní¾ka "tìsnì pøed Slabikáøem" se jmenuje Perníková chaloupka a po ka¾dém splnìném úkolu uloupneme (vybarvíme ) bábì je¾ibabì jeden perníèek. Èasto s nad¹ením - ale ne v¾dy...
|
![]() Zeptala jsem se jedné milé pøítelkynì, která ¾ije daleko za moøem, jestli její dìti mluví také èesky a pøipomnìla mi, ¾e to ona pøi¹la do cizí zemì naprosto bez znalosti jazyka a musela se s ve¹kerým úsilím nauèit øeè - a tak pochopitelnì se doma její rodnou èe¹tinou nemluvilo. A to je známo...
|
![]() Minulý týden se Tai opìt pøihnal na hodinu na poslední chvíli a øádnì uøícený. Nechávám ho trochu uklidnit, pak dostává i napít, ale pøesto je poøád orosený. Otírá si oblièej do papírových kapesníkù a posléze si povzdechne:"Nevím, proè èlovìk má ty poty!"A tak máme hned dvì diskusní témata: 1.vysvìtlení, proè se u¾ívá jen...
|
![]() My jsme s mu¾em rádi chodívali na procházky na Ol¹ana. Na¹e dcera Majdaléna tomu øíkala morbidnost, ale my jsme to vùbec nebrali jako høbitov. Byly to krásné výlety po pra¾ské minulosti. Mùj druhý mu¾ Jan byl velký milovník pragenzií a jeliko¾ nebyl èlovìk, který by nìco jen tak shroma¾ïoval, ani¾ by to znal - tak procházet se...
|
![]() Týden utekl jako voda a víte, na co se dìtièky nejvíc tì¹í? Na první hodinu tìlocviku a na svùj první domácí úkol! Mají za sebou u¾ "výlet" po zákoutích ¹kolní budovy, kam se vydaly za ruku s devá»áky, své první "opravdické" jednièky v notýsku, perfektnì vìdí, ¾e v hodinách se køièet nesmí a o pøestávkách smí. Trochu problém...
|
![]() Deník paní uèitelky..., velmi hezké ètení. Nedalo mi, abych nenapsala svoji zku¹enost a zároveò tak virtuálnì podìkovala v¹em, kterých se to týká.
Mám doma osmiletého kluka s velmi jemnou a citlivou du¹í. Letos ¹el do 3. tøídy. Chodí do malé, venkovské ¹koly, kde je jich 15 ve tøídì - z toho jen 5 klukù. První tøída byla hektická a mladá paní uèitelka si moc srdce dìtí...
|
![]() Snad témìø v¹ichni známe ten pøíbìh Ulriky von Levetzow, pro mnohé symbol vìrného ¾enského vztahu k mu¾i, kterého si velmi vá¾ila. Tím mu¾em byl Johann Wolfgang Goethe a k setkáním docházelo pøedev¹ím v Mariánských lázních v letech 1821, 1822 a 1823. Bylo to zøejmì osudové sblí¾ení a dodnes zùstává zahaleno mlhou tajemství...
|
![]() Postupnì se seznamujeme. Oslovování a ukazování na dìti: "tenhle chlapeèek, ta holèièka vzadu" pomalu a jistì pøechází v "teï to zkusí Martin, teï Lucinka." Obèas je¹tì mrknu na jablíèka s køestními jmény, která si dìti pøilepily na své lavice...
|