Velikost textu: normln | zvtit | zmenitInternetov magazn nejen pro seniory  

Navigace

Svtek
Dnes slav svtek Drahoslav,
ztra Vladislav.

Mete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
Uivatel: nepihlen

Vce informac o klubu a lenstv v nm se mete dozvdt na strnkch naeho klubu.

Anketa
Nvtvnci strnek - vk nvtvnk. Dkujeme za hlasovn!
 
 
 
 

E-mail
Nemte-li zde svou e-mail schrnku (adresu), mete si ji zdarma vytvoit.

Statistika



Podporuj ns
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydv: Spolenost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Ne vejdete do lékárny


Ji starovké vdmy a koenáky vdly, která z rostlin dlá lovku dobe a která mu škodí. Moudrosti vk, vyjádené moderní mluvou, nám íkají:
Prevence pomocí pírodních zdroj je lepší a levnjší ne léba chemickými preparáty. Ne se k vám dostaví nemoci zkuste jim pedcházet.

 

 


Prevence kornatní tepen, potamo infarktu a mrtvice
Doporuuje se jíst stravu chudou na tuky, z olej se pouívá slunenicový, bodlákový, z pšeniných klík, kukuiný, rybí. V boji organismu proti volným radikálm pomáhá selén, obsaený nap. v játrech, mase, luštninách a obilninách, dále vitamín C, E a beta-karoten (najdete ho ve špenátu, kapust, zelených fazolkách, polním salátu, rajatech, mrkvi).


Prevence proti poruchám štítné lázy
Tlu je teba dodávat jód v soli i chleb s touto solí, hodn jí je v moských rybách (halibud, losos, makrela).


Boj se zácpou a chorobami tlustého steva
Potravu výborn obohatíme mnostvím balastních látek, obsaených v celozrnném peivu, ovoci (hlavn v jablkách), bramborech, mrkvi.


Pedcházení osteoporóze
Je obecn známo, e v tomto pípad je teba dodávat tlu kalcium, a to bu v drahých lécích, nebo v mléných výrobcích, kapust, špenátu, brokolici, sezamových semenech, dále vitamín D (smetana, tuné ryby - uzenáe, sledi, herinky).


Chudokrevnost
Nedostatek eleza meme vyrovnávat poíváním masa, vnitností, sóji, špenátu, itného chleba.


Horenatá onemocnní
Pi uvedených chorobách zvýšíme píjem tekutin na ti litry denn a dbáme na písun minerálních látek; krom minerálek pijeme ovocné šávy, jíme slazené krupicové kaše a ovesné vloky.


erstvé ovoce, zelenina byliny jsou významným zdrojem vitamín, minerálií, balastních látek. Mimoto má tém kadý druh své poslání:


•   Bazalka, kopr, libeek se pouívají proti nadýmání.
•   Brokolice obsahuje komplex obranných látek proti zántm a nádorm.
•   Celer odvoduje, je dobrý na kašel a proti nervovým poruchám.
•   Cibule povzbuzuje chu k jídlu, upravuje trávení, v kombinaci s cukrem potlauje kašlání.
•   ekanka má projímavý a moopudný úinek.
•   ervená epa obecn posiluje organizmus, její psobení je i protinádorové.
•   ervený mangold posiluje obranyschopnost organizmu.
•   esnek platí za protisklerotický prostedek.
•   Dýn má protinádorové a protiinfarktové úinky.
•   Lilek pomáhá sniovat hladinu cukru a cholesterolu v krvi.
•   Máta peprná se pouívá pi špatném trávení tuk a pi kolikách.
•   Okurka je moopudná.
•   Paprika podporuje chu k jídlu tím, e vyvolává tvorbu aludeních šáv.
•   Petrel odvoduje a ukliduje slabý aludek, zasyrova jedená "istí" krev.
•   Riková kapusta podporuje tvorbu potu.
•   eicha je bohatá na vitamíny a minerální látky
•   Špenát proišuje steva, dodává elezo.
•   Tymián zmíruje potíe dýchacích cest.


Miluše Daová

 

 

 

 

Další lánky bylináe:

Co praví herbá

Síla strom

Šalvj lékaská

Kopiva

ekanka

Koukol

aj Stedohorák

Byliná - hloh

Bylinky na revma

Byliná - Hadí mord

Byliná - jaterník

Nezapomínejme na bylinky

Byliná - šípek

Další bylináe