Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Irena,
zítra Rudolf.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!

Statistika

Podporují nás
OSTRAVA!!!

MOAP

Nadace OKD

SENSEN

SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

O zemi, kterou jsem navštívil

15.10. a¾ 30.10. zájezd do Tanzanie.

Zájezd organizuje CK S.E.N. se sídlem v Praze.
Naplánován byl i výstup na Kilimanjáro - délka trvání 6dnù.
Prohlídka NP Ngorongoro a návštìva ostrova Zanzibar.

Úèast na tomto zájezdu jsem plánoval asi rok pøedem, abych se na nìj mohl øádnì pøipravit.V letošním roce jsem v horách nachodil cca 1400km. Nebudu vyjmenovávat místa kde jsem všude chodil, ale o jednom se zmíním. Je to skvìlá hora nedaleko Kopøivnice - Velký Javorník, kam jsem skoro pravidelnì chodil 4x týdnì. Do nástupu na zájezd jsem tam byl 110x. Po stránce fyzické pøípravy jsem tedy udìlal, co bylo v mých silách.

Musel jsem se také vyrovnat s psychikou. Mojí nejbli¾ší mi to rozmlouvali a øíkali co blbnu a jestli je mi to zapotøebí v 71 letech dìlat takové vylomeniny. Vše jsem pøekonal a na cestu se vydal. Ovšem nebylo to, mám na mysli pøípravu, bez problému. Nakonec, co je na svìtì bez nich.

Nnìkolik informaci o zemi, kterou jsem navštívil:
Tanzanie: Oficiální název je Sjednocená republika Tanzanie.
Hlavní mìsto: Dodoma
Rozloha: 945.037 km2
Poèet obyvatel: 35.2 mil.
Oficiální jazyk: svahilština
Hlavní nábo¾enství: køes»anství (45%), islám(45%), animismus.
Mìna: tanzanský šilink – TSh. Za 300dolarù jsme dostali pøes pùl milionu TSh.

Nevím jestli zda je to psychika anebo jsem málo opatrný, ale v¾dy kdy¾ jedu na dalekou cestu, tak deset a¾ dvanáct dnù pøed odjezdem se nachladím. Nachlazení to není jen tak nìjaké, ale poøádné. Tak se stalo i letos.

Aby situace nebyla jednoduchá, dostal jsem týden pøed odletem, email od cestovky, ¾e se musíme všichni nechat naoèkovat proti ¾luté zimnici. Pøedtím to jen doporuèovali. Pro mne tím vznikl velký problém. Oèkuje se v Ostravì a musíte být pøedem objednán, zdravý a nejménì deset dnù pøed odjezdem. Nesplòoval jsem ani jednu podmínku. Nebudu psaní natahovat, ale všechno dobøe dopadlo. Oèkování probìhlo bez komplikací a mnì se tak otevøela cesta do daleké zemì.

Sraz úèastníkù byl v Praze na terminále è.1 - nejpozdìji v 09.50 hod. Pro mne to znamenalo vstávat ráno ve tøi hodiny. Jeliko¾ jsem byl doma sám (man¾elka byla v lázních), vstávání jsem nacvièoval u¾ tøi dny pøedem. Neumím si pøedstavit, ¾e bych zaspal. Všechno dobøe dopadlo, vlak pøijel pøesnì dle jízdního øádu. Také autobus, který pendluje mezi Hlavním nádra¾ím a letištìm nemìl problém. Na letišti jsem se setkal s pøáteli z Plznì, se kterými jsem byl v Himalájích. Bylo to velmi radostné shledání. Celkem nás letìlo 14 úèastníkù a jeden vedoucí. Vedoucí byl mladý èlovìk mezi 25 a¾ 30léty. Poøád usmìvavý, samý humor a problémy, kdy¾ se vyskytly (a nebylo jich málo), øešil s nadhledem. Zlatý chlapec.

Odlet 12:30 hod. Pøílet do Istanbulu 15:40 hod (posunutý èas o 1hod). Odlet 19:06 hod. a pøílet do Nairobi 01:00 hod. Pøelet do Dar es saalamu (Pøístav míru) 03:30 hod. a odlet 07:30hod. Pøílet do cílového místa - letištì Kilimanjaro v Aschure byl v 09:00hod. Na hotel jsme se dostali v 16.00 hod.

Všechny hotely, ve kterých jsme bydleli, mimo horské ubytovny, byly v¾dy oddìleny od místních obyvatel neprùhledným plotem a hlídanou bránou. Dá se øíci, ¾e to byly to dva oddìlené svìty. Trvalo mi chvíli ne¾ jsem si na to zvykl. Ale to pøedbíhám.

Ubytování v hotelu Jakaranda bylo ve dvojlù¾kových pokojích se standardním vybavením a obsluhou. Byli jsme unaveni, já osobnì jsem poøádnì nespal dvì noci, pøesto jsme se ještì šli podívat do mìsta. Byla nedìle. Byli jsme upozornìni, ¾e v nedìli je ve mìstì menší bezpeènost, nebo» i policisté mají volno. Podívali jsme se na tr¾ištì pro cizince a šli na hotel odpoèívat.

Mùj první dojem byl zdrcující. Na mumraj, prach, hluk a zápach, by si èlovìk zvykl, ale to, ¾e vás neustále nìkdo obtì¾uje nabídkou rùzných vìcí na prodej, je pøímo likvidující. Èlovìk neví jestli si má hlídat peníze s doklady, nebo fo»ák a pøi tom ještì v té spoustì pøevá¾nì mladých lidí, aby se neztratil. Myslel jsem si, ¾e u¾ to horší nemù¾e být. Mýlil jsem se.
Druhý den jsme mìli naplánovanou prohlídku tr¾ištì pro místní. Pøedem nás upozornili na skuteènost, ¾e se stávají kráde¾e fotoaparátù anebo penì¾enek, které jsou povìšeny na krku tak, ¾e vám je jednoduše strhnou. Osobnì jsem peníze a doklady nosil zavìšené na krku, avšak pod trikem. Proto mám na nìkterých fotkách vìtší pupek, ne¾ mám normálnì :-)  Prohlídka dopadla bez problémù, s konstatováním, ¾e to bylo ještì horší, ne¾ minulý den.

První velice nepøíjemný zá¾itek mne potkal v noci z nedìle na pondìlí. Kdy¾ jsem se dozvìdìl, ¾e ještì v pondìlí budeme v Aruschi, byl jsem nespokojen. Byl bych nejradìji, kdyby se jelo do pøírody. Teï však k té neš»astné pøíhodì.

V noci, asi tak ve tøi hodiny mne probudila strašná zima. Zimnice se mnou mlela a strašnì jsem se potil. Nejprve jsem si myslel, ¾e je prostì zima a musím se nìjak zahøát. Ovšem kamarád Jo¾a, jediný Slovák, velice dobrý kamarád, spal skoro odkrytý a spokojený. Pak jsem si vzpomnìl na oèkování a byl jsem „doma“. Byla to reakce, pøesnì po osmi dnech. Hlavou se mi honily velmi chmurné myšlenky. Na pøíklad: "Tak, a  mám po dovolené. Zbytek dnù strávím na hotelu, všechna námaha a pøíprava byla k nièemu. Jsem velký vùl a hlava dubová, ¾e jsem neposlechl a nenechal se oèkovat døíve." Zkrátím to. Nakonec jsem byl rád, ¾e jsme ještì jeden den zùstali v Aruschi. Ráno jsem byl trochu slabý, ale dalo se to vydr¾et. Zbytek zájezdu, hlavnì pøi výstupu na Kili jsem byl bez zdravotních problémù, nepoèítám-li ka¾dodenní, ranní, ¾aludeèní nervózu, která však po 200 a¾ 300m chùze odeznìla. Myslím si, ¾e tato nervóza vznikala, proto¾e jsem neustále nìco hledal, mìl jsem potí¾e se sportovní taškou. Nosièi mi ji znièili a musel jsem najít náhradní øešení. Prostì léta se nedají odeèíst. Èlovìk je pomalejší a ménì rozhodný a hlavnì, ta pamì».
(Toto hodnocení nechám a¾ budeme mít výstup za sebou.)

V dalším díle mého vyprávìní popíši výstup na Uhru peak (Kilimanjaro).