Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Rostislav,
zítra Marcela.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!

Statistika

Podporují nás
OSTRAVA!!!

MOAP

Nadace OKD

SENSEN

SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Dìti moje, dìdeèek se nám zbláznil

…povídala moje ¾ena, kdy¾ jsem ji vyslovil pøání, ¾e bych se v tomto roce chtìl zúèastnit expedice, po sedmi indonéských ostrovech.

Jak vùbec došlo na øeè o dovolené v letošním roce. Pøihlásili jsme se na nìkolik zájezdu s turisty. Ovšem hlavní výlet zùstal otevøený.
Vzpomínám na konec minulého roku.
®ena si neustále stì¾uje na bolesti v zádech, tak jsem ji navrhl, a» jede do lázní. Nu a teï to pøijde. Moje milovaná mi na oplátku øekla, ¾e bych si v tuté¾ dobu mohl zajet na nìjaký výlet. A bylo to hotovo. Nezbláznil jsem se, ale vybral si expedici.

Ihned jsem zaèal jednat s cestovkou a zaplatil zálohu, a» je to nevratné! Kul jsem ¾elezo, dokud bylo ¾havé.

Dlouho se nic nedìlo a já jsem skoro zapomnìl, co mne èeká. První informace o zájezdu pøišla asi tak dva mìsíce pøed odjezdem. Dost mne znervóznìla, jeliko¾ mi bylo sdìleno, ¾e do Indonésie se ka¾dý úèastník musí pøepravit samostatnì. CK zajistí pouze letenky a vedoucí si nás vyzvedne a¾ na Bali. Také mi sdìlili, ¾e bato¾ina (informace byla slovensky) nemá být velká atd.

Nabalil jsem si malý pøíruèní kuføík a batoh a èekal na odjezd. Pak jsem si to rozmyslel a vìci pøebalil do vìtšího kufru.

Dva dny pøed odjezdem pøišlo upøesnìní, ¾e si nemáme brát kufry, ale batohy. Honem tedy za kamarádem, pùjèit horolezecký batoh, potøetí pøebalit a koneènì odjet.

Proto¾e jsem nevìdìl kolik nás jede a kdo, oblékl jsem si triko s logem CK S.E.N. s tím, ¾e se ke mì úèastníci sami pøihlásí.

Po všech tìch starostech nastal den 09. 09. a já v 08:25 odjel z Kopøivnice smìr Praha letištì.

Teï u¾ jen krátce. Na letišti jsem na odlet èekal pøes 7hod. Stalo se pøesnì to, co jsem oèekával. Pøihlásily se ke mì (mìli mne za zamìstnance Cestovní kanceláøe) tøi ¾eny a jeden mu¾ a byli jsme kompletní. Byli to dvì Dany, maminka a dcera, Marta, kamarádka starší Dany. Pak Radek, novoman¾el mladší Dany. Se mnou nás bylo pìt...

Pak ještì pøišla zástupkynì CK a dala nám potøebné dokumenty. Vyzvednout letenky, projít prohlídkami a v 19:30 hod jsme startovali smìr Frankfurt. Následoval pøestup na singapurskou leteckou spoleènost. Odlet ve 22:20 hod. Do Singapuru jsme letìli12 hodin a 30 minut. Posunuli jsme hodinky o 6 hod. dopøedu. Ze Singapuru jsme pøestoupili do menšího letadla a v 18:20 hod. jsme odlétali do Denpasoru. A aby se nám to nezdálo málo tak opìt pøestup a malým letadlem z Denpasoru na Bali.

Ještì se vrátím k cestì. Singapurská letecká spoleènost, nemá chybu. Perfektní obsluha. Kdy¾ se spalo, neušlo mi to - neustále chodila letuška s vodou. Jídla bylo hodnì. Vzornì èisté letištì s mnoha slu¾bami zadarmo - jen s letenkou. Já jsem je nevyu¾il nebo» nemluvím anglicky. Mùj velký nedostatek!

Na letišti v Bali nás èekal mladý, usmìvavý (ten úsmìv mu vydr¾el celý zájezd) mu¾. Jmenoval se Jo¾ka. Vyzvednout zavazadla. Dùle¾ité bylo, ¾e nám všechna zavazadla doletìla. Nalo¾it a rychle na hotel.

Na hotelu nás u¾ oèekávala druhá skupina úèastníkù ze Slovenska. CK Sen toti¾ koupila slovenská CK BuBu. Pøijeli nìkolik hodin pøed námi. Vítali nás v hotelovým bazénu.

Rychle se ubytovat a hupky do bazénu. Byl to krásný pocit.
Jeliko¾ jsme byli na rovníku, tak den konèil a zaèínal v 06 hod. Kdy¾ jsme dorazili na hotel byla u¾ tma. Veèeøe, pøedstavování se, jak jmény, také tím, jakou má kdo slivovici. Mìl jsem sebou tøi roky starou, tak¾e jsem zabodoval.

Slovákù bylo šest. Man¾elé Petr a Marie od Bratislavy, Eva a Juro z Košic a Eva a opìt Jurko od Bratislavy.

Jeliko¾ jsem zásadní abstinent, chvíli jsem posedìl, vyslechl informace na zítøek a šel spát. Ostatní se ještì nìjakou dobu kamarádili.

Ještì jednu zásadní vìc jsme tento veèer provedli. Vymìnili jsme si peníze. Byla to hrùza. Za 300 euro jsme nafasovali 4miliony 800 tisíc Rupií. A¾ ke konci zájezdu jsem byl schopný s penìzi nakládat. Nejvìtší potí¾e mi dìlaly nuly. Oni je toti¾ mají vytištìny pìknì v øadì, bez mezer. Byl jsem pouèen, ¾e tamìjší obyvatelé se nedívají na èísla, ale na barvy bankovek. Kovové mají také, ale ty jsem nebral.

Mìl jsem takovou malou „výhodu“. Jeliko¾ jsem byl sám, musel jsem si pøiplatit za samostatný pokoj. Jak jsem pøedeslal, na nìkteré vìci to byla výhoda a nìkdy mi kamarád scházel. Nebudu-li hledìt na peníze.

Ještì jedna zásadní vìc se udála, která mne velmi ovlivnila. Museli jsme kvùli prezidentské návštìvì zmìnit program. Zítra jsme mìli jet na Komodo, ale zmìna - letìli jsme malým letadlem (které nebylo hrazeno) na ostrov Lombok. Zaplatili jsme 30 euro a ušetøili spoustu èasu.

Šupky hupky do postýlky, ráno nás èeká pøelet a dlouhý pøejezd autobusem a sopka Rinjani.
Tak¾e pokraèování u¾ bude o putování pøekrásnou zemí a velice pøíjemnými lidmi.